Havetraktor Harve

Hej syntes jeg har set et billede af  en Havetraktor der kører med sådanne en nogen som har erfaring med det
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en harve tiln en Texas fræser. Den kan ikke umiddelbart sættes efter en havetraktor. Det store problem er at løfte den fri af jorden.
Harven er god til at bearbejde løs “havejord” for at gøre klar til såning eller holde ukrudt nede. 

Søren O
De fleste hobby havetraktore er ikke glade for at trække tunge ting, det slider voldsomt på dem, da de jo kun er bygget til at slæbe sig selv-

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg bruger en lille harve til at køre og rense med en gammel havetraktor mellem planterne i et nyplantet læbælte, og det går egentligt fint, når det er tørt, men det skal ikke være ret fugtigt før den ikke kan stå fast. Dæk der er beregnet til at køre på en græsplæne egner sig ikke til at stå fast i våd jord, så jeg skal have investeret i nogle dæk med mere mønster på.
Den harve du bruge skal være kraftigere end du måske regner med da den skal kunne tåle at du rammer en stor sten der ligger i jorden med 5 -10 km/t. Der ud over er det rigtigt godt hvis der kan lægges noget vægt på så den vejer noget mere og dermed nemmere kan komme i jorden. Jeg er lagt ca. 20 kg på for at få min ordentlig i jorden.
Perhans har du et billede 


Oprindeligt var der monteret to rækker tænder men de blev alt for hurtigt sat til med ukrudt og sten, så jeg afmonterede den ene række og nu fungere den ret godt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis