Huskøb: revner i sokkel - er det en sætningsskade?

Hej alle.

Vi overvejer at byde på et hus men er dog lidt skræmte af 2 revner I sokkel mod syd (hvor der i øvrigt også er mange frostsprængte mursten). Jeg har vedlagt billeder af den største revne. Den anden er på samme mur men er noget mindre.

Vi aner ikke hvad vi har med at gøre. Vi skal i forvejen poste en del i indvendig renovering, så der er ikke en stor buffer til udendørs renovering.

Hvad kan vi forvente? Bør vi springe fra?

På forhånd tak

Ps huset er på en attraktiv lokation så prisnedsættelse bliver nok slet ikke muligt i en evt forhandling....

Mvh 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Tilstandsrapport siger alvorlig skade men nævner ikke noget om sætningsskade 
svært at vurdere ud fra billederne, men det er da noget du skal have undersøgt nærmere.
Det er jo tæt på hjørnet, så måske er det bare hjørnet af soklen der er revnet, det ser ud til nogle af murstenene også er revnede.
Hvis man graver ned ved soklen rundt om hjørnet, burde man kunne se skadens omfang.

Vi prøver igen, i morgen --
Man kunne mistænke at sætningen skyldes utætheder ved tagnedløbet, men det er jo noget der skal undersøges nærmere. Og det kan jo være at fundamentet har taget skade og skal understøbes eller lignende.

Men hvis nu man finder at det skyldes fejl på kloakken dækker forsikringen vel eller er de forsikringer sådan skruet sammen at når det er en synlig skade man vidste var der, dækker de ikke uanset årsagen?

Jeg ville ikke være super nervøs ved at handle, men ville helt sikker arbejde for et nedslag, da det absolut skal ordnes og det er sikkert ikke nok bare lige at pudse lidt op.


Bare kald mig BBB 
Et billede fra den anden side kunne måske vise, om det bare en er sokkelpudsen, der er revnet, eller der er en sætning i soklen.

fase
Tror helt sikkert det er en sætningsskade, men dog en lille lokal en. Hvis det er tilfældet kan det relativt nemt repareres. Søg på uretek. Dog kan årsagen være underminering fra nedløbsrør. 

Mvh Troels
Annonce
Jeg vil vædde en Københavnerstang på, at nedløbsbrønden er begravet i fliser og aldrig renset. Regnvand stiger op om soklen og ødelægger funda. Hiv en flise op og lidt sand, så ligger der sikkert et lille rundt dæksel.
Tak for jeres svar. Der er mange interesserede i huset, og jeg kan ikke lige se hvordan det er muligt at få undersøgt revnerne yderligere.

Hvis fundamentet skal understøttes, forestiller jeg mig at vi pludselig skal poste 1-200.000 kr i det?

Desuden har vi snakket med en murer, der fortæller at huset er bygget af dårlige sten (ikke brændt hårdt nok/dårlig kvalitet), og at det er derfor at 50 pct af muestenene er frostsprængte på sydsiden og list på nordsiden. I så fald skal vi også fjerne alle disse og hvad.... pudse huset op efter vi har ordnet sætningsskaden ?

Hvad er worst case, rent økonomisk? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis