Afpropning af faldstamme

Hej Lav det selv mennesker!

Jeg er i gang med at lægge to lejligheder sammen. I den forbindelse skal køkkenet i den ene lejlighed sløjfes.
I den forbindelse skal faldstammen proppes af, og jeg tænker at det må være rimelig lige til at gøre selv. Alt andet VVS skal jeg selvfølgelig nok få en autoriseret mand til. Men vil gerne samle opgaverne lidt til bunke og jeg er ikke helt klar til alt det andet VVS endnu.

Jeg vil gerne proppe faldstammen og dreje afgreningen ind fordi jeg så kan komme til at sætte en skillevæg op omkring røret.

Det jeg er lidt i tvivl om er:
1) Kan jeg bare løsne spændebånd og dreje forgreningen ind (Se billeder)
2) Hvilken prop skal jeg bruge. Jeg kan finde propper i 50 og 70 mm, men røret ligner 60 mm
3) Skal proppen monteres med spændebånd, limes eller noget helt tredje?

Håber i kan hjælpe.,

Rasmus

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke lige det system, men du kan helt sikkert løsne og dreje studsen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kender heller ikke det system.
Jeg ville dog overveje at skifte den afgrening ud med et lige stykke, specielt fordi det ser nemt ud at skille ad og indsætte et lige stykke rør, fremfor at dreje og finde en muffe. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvorfor ikke bare fjerne grenrøret. Der er så mange samlinger på den faldstamme, at det burde være muligt at fjerne en del af de mange samlinger inklusiv grenrøret. 

fase
Tak for alle jeres svar,
Jeg vil sige grunden til at jeg helst ville proppe af var at jeg så ikke skulle åbne faldstammen op.
Det er ikke lige det område jeg har mest erfaring på. Men hvis jeg kan finde røret et sted må jeg se om jeg får mod til at kaste mig ud i det.
Det er jett koblinger der er anvendt.
Det er et komplet system, så du kan sagtens finde koblinger og propper på nettet hvis du søger på denne betegnelse.

På afregningen sidder der et sort overgangsstykke til plast rør, de har nogle andre mål. Afmonter denne, og påsæt den korrekte jett kobling.

Alternativt skal du erstatte t stykket helt med et lige rør, hvilket vil være det bedste hvis du er sikker på aldrig at skulle bruge denne faldstamme til ekstra håndvask, vaskemaskine eller andet. 

Elektronikteknikeren
Jeg vil mene det er disse to du skal bruge, uden dog at være 100% sikker.
Jet + Dæksel
Hvis du kan finde en stump lige rør og skifte hele grenen, skal du lige være sikker på der er en rørbærer på faldstammen så den ikke synker ned når du skiller det ad. 

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis