Nye døre

Vi har nogle gamle brune døre vi ønsker at få skiftet. Findes disse beslag stadig, eller er det helt ny karm og dør? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sikkert sagtens finde de beslag eller noget der minder om. Men du kan vel bare genbruge dem der sidder på nu?
Det sværere bliver nok at finde nye dørblade der passer direkte i din gamle karm. Dertil kommer så at du skal have hugget ud til hængslerne i den nye dør så det passer med de gamle hængsler.
Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men kræver lidt finesse.

Kan de gamle døre ikke shines lidt op? Ellers ville jeg nok overveje at skifte både karm og dør alt efter hvad du har mod på at kaste dig ud i. 
Jeg tænkte at lade hængslerne være, både på karm og beholde dem på døren, men om man kunne købe nye hvide døre med samme indfræsning som de hængsler der sidder på nu. Så jeg kunne behlves at skrue døren af hængslet og monter ny dør på gammel hængsel? 😊👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
De gamle døre er sikkert rigtig fine og bedre kvalitet end de pap døre man kan få til billige penge.
En ide kunne være at få de gamle malet i en god kvalitet og så skifte håndtag og skilt.
Jeg tror du får svært ved at finde døre der passer præcis i dørkarmen og med hængsler. Er enig med kaffemand at det nok giver mere mening at få malet dem.
Du kan sagtens finde nye hængsler magen til de viste. Det letteste er, at slibe og male de eksisterende.

Ang. nye døre, skal du være opmærksom på at de nye som regel er 40mm tykke. De gamle er 35mm.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan købe ubeslåede døre og hugge ud til hængslerne. Rundinger laver du med et forstnerbor.
Det virker altså på mig som et langt lettere projekt at renovere de nuværende døre. 

Skru hængslerne af.
Giv hele overfladen en tynd omgang træfiller
Slib med korn 180 på hele overfladen
Hvis der ønskes en fyldningsdør kan der ny pålimes lister og med stykker der giver et passende udseende 
Der spartles og slibes med overgange efter pålimbing
Der grundes og gives 2x Acryl emalje maling af god kvalitet

Og vupti har du en ny dør, ligesom du vil have den som passer perfekt på karmen

Man kan også lade være med at spartles men så får man ikke den helt glatte overflade du ville de på en ny dør 

Ask
Et forstnerbor er fint, men det er lang lettere at udfræse den en mini overfræser.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også