Vand i tromle på vaskemaskine

Håber nogle herinde kan hjælpe.
Min vaskemaskine som står i mit køkken tager vand ind nogle gange selvom den er slukket. Og oplever også ofte at der er vand i filteret som skal tømmes (kan fulde en hel bradepande med vand ofte). Har googlet lidt og nu fundet frem til at der nok kan komme vand fra vandhanen ind i afløbsslangen til vaskemaskinen, da slangen indtil nu vente nedad som slange 1. På vedhæftet billede er både min opvaskemaskine og vaskemaskine tilsluttet afløbet. Slange 1 er til opvaskemaskinen og slange 2 er til vaskemaskinen. Har nu vendt slange 2 opad til vaskemaskinen da det var et fif jeg læste da jeg googlede. Opdagede så at der sidder vedhæftede rød plastik dims i enden af afløbslangen på opvaskemaskinen som gør at vandet fra håndvasken ikke kan løbe ind i afløbsslangen. Tænkte så, om jeg kan købe den samme, og sætte på afløbsslangen til vaskemaskinen også. Og hvis jeg kan gøre det, vil der være problemer med at de rammer hinanden i midten af selve afløbet, så det kan stoppe til hvis der komme små madrester ned fra håndvasken?


Mvh.

Mikkel
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det normale vil være at hænge begge slanger helt op under bordpladen, så vand fra vask ikke skal løbe ind i slangerne. Det kan hjælpe at skrue en øsken op under hortpladen, så du har noget at sætte slangerne fast i.

Søren O
Ja, det kunne jeg selvfølgelig gøre. Vil det ikke kunne holde bare at sætte den opad som jeg har gjort nu?
Dog har den lille røde plastik dims på billedet (ved ikke hvad det hedder) siddet der siden køkkenet og afløbet blev lavet for 13 år siden, og der har aldrig været problem med vand i opvaskemaskinen, så derfor jeg tænkte jeg kunne sætte den samme dims ind i afløbsslangen til vaskemaskinen.

Mvh.

Mikkel
Den røde dims kender jeg ikke, men det ser ud som om den går et stykke ud i det lodrette afløbsrør. Den hjælper helt sikkert, men mon ikke også den blokerer delvis for afløbet fra vasken, så hvis du sætter en ekstra i, vil der kun være minimal gennemgang fra vasken.
Om det er nok blot at nøjes med at dreje tilslutningen opad som du har gjort nu, kan kun tiden vise. Du er bare mere sikker jo højere slangerne trækkes op.

Søren O
Dit opvaskeafløb ser ud til at gå en tur opad også, så mon ikke det er det der også løser problemet der. Så bare du sikrer dig at vaskemaskinens afløb bliver siddende opad. (øsken eller ej) så er problemet løst. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svare :-). Skal bare lige være sikker på jeg forstår. Afløbsslangen til vaskemaskinen (nummer 2) sad ligesom afløbsslange 1 indtil i går. Nu har jeg vendt den opad, så slangen buer opad, så der ikke burde kunne komme vand ind i slange 2 fra håndvasken. Mener du at det er fint det jeg har gjort nu?

Mvh.

Mikkel
Annonce
nr.2  er vist opvasker, men never mind, når de begge går opad så kan vandet ikke løbe fra afløb og ind i maskiner. Tyngde loven gælder stadig selv om politikere laver mange nye love  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak, så kører jeg med det jeg har lavet nu :-)

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis