Batteri dreven plæneklipper kan ikke starte

Har lige overtaget i forb med sommerhuskøb en Bosch Rotak430 LI som går i stå med ca 2 min mellemrum og nu kan den slet ikke starte, nogle gange siger den klik og nogle gange forsøger den svagt at dreje kniven rundt.
Batteriet er fuld opladet og den lyser i de 3 grønne diodelamper ved tryk på batteriet.
Har i nogle gode råd??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På min Makita plæneklipper sidder der sådan en "nøgle" / hovedafbryder, som kan fjernes. Hvis der er rust / ir på kontakterne til den så kan det være et problem - hvis din Bosch har sådan en fidus, så tjek den. Selvom batterierne viser fuldt opladet, så kan batterierne godt være færdige - selvom det ikke lyder sådan.

Hellere leje end at bo på gaden.
karl smart skrev den 02-04-2021 21:27:33

Har du prøvet med et andet batteri 

 Har kun 1 batteri 😩

Jeg tror at dit batteri er færdigt , jeg har en plæneklipper magen til , og et lion batteri må aldrig aflades helt , derfor er der i Bosch lion maskiner indbygget en spærrer som gør at der altid vil være noget spænding på batteriet , derfor starter den og stopper med det samme . prøv at oplade det , normalt er der 2 batterier med ,

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Et par andre muligheder er, at kontakten på håndtaget driller. Eller at den termistor (en slags termometer), der sidder i batteriet kan være defekt, så den melder en forkert temperatur i batteriet, og derfor slår maskinen fra. Batterierne kan med lidt god vilje repareres, termistor og litium-celler kan skiftes, men det kræver, at man ved lidt om det. Der ligger en del videoer på youtube om diverse reparationer af rotak klippere. F.eks. denne vedr. batteriet.

Hellere leje end at bo på gaden.
Det var batteriet der var færdig.
Fandt meget tilfældig en brugt klipper med 2 andre batterier, og de virker på min egen maskine.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis