El-aggregat i loft

Hvad f..... er dette egentlig?
Sidder i gammelt hus, hvor kabler er ført i rør udenpå de pudsede vægge.
Jeg har egentlig brug for at komme af med den, men det er jo meget rart at vide, hvad man fjerner - eller om det er en trikkers job.

På forhånd tak! 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke et lav det selv arbejde, men et job, for nu at blive i jargonen, for en trikker, kabelabe eller strømfordeler.
For nu at rette på termerne, så er det ikke kabler i rør, men ledninger i rør. Kabler er med flere ledere og en ledning er en enkelt leder. Dertil kommer så undtagelserne     .

fase
Hvorfor er du vred. Du har selv valgt at tage loftet ned med hvad deraf følger at støv   . Det ligner en samledåse fra meget gammel tid. Hvilket materiale er den lavet af. Jeg gætter på porcelæn.

fase
Ja, det er porcelæn:) Og tak! 

Vred, fordi jeg virkelig ikke orker i dag, og fordi der ovenpå forskallingen ligger tonsvis af avner blandet med mindst lige så meget gammel afføring fra mus og ikke mindst et hav af (formoder jeg) mårlorte på størrelse med hundelorte, som vælter ned i hoved, øjne og ører😅
Den samledåse er sikkert porcelæn men endnu vigtigere de er oftest støbt fuld af asfalt / tjære så samlingen er tæt. Det kan ikke skilles ad, så du må nok forberede dig på ny installation. Hvis du får det afbrudt så kan du bare pille det hele ned, og overlade installationen til elektriker når du er lidt mere klar med ny dampspærre eller hvad det er du forbereder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak!

Ja, jeg skal alligevel have ført nyt el rundt overalt, så jeg lader den bare hænge til elektrikeren - installationerne i dette hus er fra før Edison opfandt glødelampen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis