Ingen strøm i gruppe

Hejsa. Jeg har ingen strøm på en af mine grupper. Inden strømmen gik (som jeg dog ikke opdagede) havde jeg brugt en nedbrydningshammer på en kabeltromle og et køleskab var også aktivt på gruppen. Sikringen var ikke sprunget, og det hjælper ikke at skifte den. Det er blot en enkelt 10 a sikring på gruppen. Hvad kan være galt? Mastesikring sprunget?

//KP
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da en mulighed at der er sprungen en "mastesikring" ofte kan man se på elmåleren om alle 3 faser er aktive.

Vi prøver igen, i morgen --
At mastesikringen er sprunget lyder ikke sandsynligt. Har du kun den ene gruppe, eller er der en gruppe med tre sikringer, som du kan prøve om den fungerer. Hvis alt i den gruppe fungerer, er mastesikringen ikke sprunget.
Sommetider kan man skrue en pære (E14 eller E27) i, i stedet for sikringen og tænde for en belastning, så vil pæren lyse. Det kræver dog lidt fiksfakserier at lave det stunt.

fase
Det letteste ville være at ringe til dit forsyningsselskab, men hvis det ikke er deres sikring der er sprunget får du en regning. Har du mulighed for at måle spændingen mellem dine faser, f.eks. hvis du har forsikringer, kan du sikkert lokalisere fejlen.
Jeg har selv engang været ude for at stikledningen til mit hus ikke var spændt ordentlig fast i “gravstenen”. Det blev uden regning.

Søren O
Der skal måles i tilgangen på HPFI afbryderen som skal være koblet ud om der er gået en fase , nok en opgave for en elektriker , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Okay, tak for svaret Fabrik, har snakket med forsyningsselskab og de kan se at 2 af 3 faser er gået. Lokal elektriker kommer og kigger på det i morgen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis