Videresløjfe, fra en radiator til en anden?

Hej

Jeg har to radiatorer, hvor den ene pt. Har frem og retur løbende et sted, hvor jeg gerne ville fjerne dem.

Til gengæld har jeg en radiator i et tilstødende rum, hvor jeg tænker på, om jeg min blot kan føre videre fra, og forsyne den førstnævnte radiator fra..
Spørgsmålet er egentlig, om jeg kan bruge sådan en dåse her, og sløjfe frem og retur til yderligere en radiator?
Dåse​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Såfremt at dit varmeanlæg er 2-strengs og radiatorerne ikke er “kæmpestore”, kan du udmærket sløjfe som beskrevet.

Søren O
Det er to strengs🙂
Radiatorerne der er tale om er ca 60x120

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det skal nok fungere. Fremløb og i retur skal helst sidde i modsatte ender i radiatoren.

Søren O
Søren O skrev den 02-04-2021 21:25:24

Det skal nok fungere. Fremløb og i retur skal helst sidde i modsatte ender i radiatoren.

 Super duper, det er vejen frem..

Jep, frem er øverst til venstre, retur nederst til højre 👍😃

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
lyhne1 skrev den 03-04-2021 12:12:51

 Super duper, det er vejen frem..

Jep, frem er øverst til venstre, retur nederst til højre 👍😃

 Eller omvendt. Det bestemmer du selv. Du an lave det, så du ikke behøver at krydse rørene i gulvet.


fase
Jeg troe ikke at det giver nogen målbar forskel om frem og retur er i samme side eller i hver sin ende.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Godt at vide jeg har begge muligheder. Jeg kommer måske lidt i bekneb med længden på pexrøret, så kan der hentes lidt dér.
Tak

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kovas: Ved radiatorer kortere end ca. 800 mm er der ikke ret meget forskel. Og det gælder kun ved direkte fjernvarme hvor afkøling er afgørende.
Ved andre opvarmnings former kan radiator være længere uden at der er målbar forskel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har 2 radiatorer som er monteret med frem og retur i samme ende. De andre er monteret som normalt. På dem alle er der ca en grad koldere længst væk fra returen. Jeg synes det er tydeligt at det varme vand lægger sig øverst og synker i overenstemmelse med at det bliver koldere. Uanset hvordan du gør.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis