Videresløjfe, fra en radiator til en anden?

Hej

Jeg har to radiatorer, hvor den ene pt. Har frem og retur løbende et sted, hvor jeg gerne ville fjerne dem.

Til gengæld har jeg en radiator i et tilstødende rum, hvor jeg tænker på, om jeg min blot kan føre videre fra, og forsyne den førstnævnte radiator fra..
Spørgsmålet er egentlig, om jeg kan bruge sådan en dåse her, og sløjfe frem og retur til yderligere en radiator?
Dåse​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Jeg har to radiatorer, hvor den ene pt. Har... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mine radiatorer er alle monteret med frem og retur i samme ende Det er direkte fjernvarme. De længste er 1000 mm og det fungerer udmærket. Jeg har bare tidligere læst et sted at grænsen er ved ca. 800 mm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skal se, om der er mærkbar forskel, jeg har en på ca. 2 en halv meter, der må det jo være tydeligt, om der er forskel..
Den er monteret med frem øverst til venstre og retur nederst til højre..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er ikke alting der er sort eller hvidt, og som man kan beregne i en formel, men det giver altid bedste varmefordeling ved tilkobling af frem- og returløb i hver sin ende af radiatoren.
Ved lav belastning på radiatoren vil den sikkert kun være varm i toppen et lille stykke ind på radiatoren.

Søren O
Jeg har nu kigget lidt mere på dåserne..
De er angivet til at være til anvendelse på Mur..har I nogen gode ideer til, hvad man kan gøre/anvende ved en gipsvæg?
Måske kunne de planforsænkes?
Jeg antager det er fordi man skal kunne afmontere fronten? Da der jo er to rør i, i modsætning til almindelige pex-dåser, hvor man kan trække røret ud forfra

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

kan man, alternativt, blot benytte en art fordelerrør? ud for hhv. frem/retur?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Den koblings dåse som du har link til i starten har jeg brugt ved lette skillevægge. Det virker ok.
Ellers er her en LINK der ligner meget som ikke må mures inde 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Erik..
Har du monteret den plant med væggen så? Eller hvordan? Jeg tænkte bare det hurtigt blev en uskøn installation 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Den er skjult, så det kun er røret der stikker ud. De enke jeg også har monteret har fået skåret fri så man kan kan trække røret ud, men på de dobbelte har jeg taget risiko med at skulle skære et stykke væg ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak. Igen.. det giver mening,  jeg må i sving🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg er nu kommet så langt så jeg skal til at lave dette😅
Det slog mig lige, om jeg reelt blot kan bruge en pex tee Som denne ? Der er telefonnummer om en installation, der skal skilles ad igen om nogle år, jo.. Men vil den have samme funktion?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis