Trædør driller

Hej :) efter at jeg har fået malet mine trædøre, så kan jeg kan ikke lukke døren ind til stuen. Det er som om, at døren efter maling er udvidet. Nogen tips til, hvad jeg kan gøre? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvordan døren hænger i forvejen. Men der er vel et par ting du kan gøre.
1) Vride hængslerne så døren komme længere over mod hængsel siden (Hvis der er plads til det)
2) Høvl af døren - Det er lidt surt når den er nymalet og kommer også an på hvilken type dør der er tale om. Det kræver at døren er massiv.
3) Høvl af karmen - Er besværligt medmindre du har den rette høvl til formålet.

Smid et billede op, så er det lidt nemmere at komme med et bud. :)

Og ellers kan du kigge på det her link:

https://www.bolius.dk/saadan-goer-du-hvis-doeren-binder-15667
Det er her i bunden, at den driller .... Der sidder en metal-dims
Hejmeddig skrev den 02-04-2021 12:16:06

Det er her i bunden, at den driller .... Der sidder en metal-dims

 Jeg kan ikke helt se den metaldims du taler om. Ud fra dine billeder ser det ud som om du kan gå flere veje, umiddelbart kan hængslerne godt vrides så døren kommer mere over til den anden side. Kig evt. i det link der er i mit sidste indlæg. 

Det ville være den første løsning, men det kan være lidt svært og malingen vil nok desværre skalle lidt af dine hængsler.
Du kan også høvle af døren men så skal kanten males igen. Det er også beskrevet i det link jeg sendte.

Det afhænger nok mest af hvad du har mod på at kaste dig ud i. :)
I hængselsiden på den anden side hvor du ikke kan se hængslet. Kan det være fordi malingen gør at den tager på i falsen og presser døren over mod låsesiden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Døren er hænglet med hamborghængsler og disse har ofte en skive. Manglende eller slidt skive kan give de symptomer du nævner.

En anden mulighed er, at du har været gavmild med malingen. Har du afmonteret hængslerne da du malede døren og malede i udsparringen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også