Mastsikringer

Hej. Jeg har lige Mont. Ny eltavle i mit gamle sommerhus    Men nu  efter 3 uger begynder  mastsikringer ( gravsten) at springe   ?  
automatsikringer er ikke slået til når vi ikke er der. Men hpfi er      De er sprunget på l2 og l3. Når vi kommer der op    Hvis jeg skifter sin. I gravstenen så kører vi igen. ?   Et stykke tid.   De spri ger aldrig når vi er der. Med forbrug på. ?  Nogle gode råd    Evt def hpfi relæ ? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
slå automat sikringer til.
Det er ikke det der er problemet. L2 og l3. ( mastsikringer ). Springer når de er slået fra  når kun hpfi er slået til 
Hvis du er kvalificeret til at skifte en eltavle, er du vel også kvalificeret til at fejlsøge på installationen?

Undskyld for ikke konstruktivt svar, men det er min holdning.

Noget er jo ret galt når du knalder sikringer i gravstenen.

Er der forbrug på din måler når du efterlader tavlen i den problematiske tilstand? 

Elektronikteknikeren
Der kan være mange ting galt, Men hovedårsagen er en kortslutning en gang imellem. Det kan være stikledninger er spist igennem af mus,  du har boret en skrue ind igennem stikledning, eller du har ødelagt isolering på 2 af lederne i stikledning med en spidstang.
Så der skal fejlfindes ved at  koble far i kabelskab og måler. Det gøres med en megger imellem de 4 ledere i stikledning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis