Manglende gulvvarme

Hejsa,
Overtog et nyt hus igår, men virker ikke helt til at gulvvarmen virker alle steder.
Vi har skruet helt op for alle termostater. I køkken er der fint varme i gulvet men resten af huset virker gulvet ret så koldt.
Har ingen ide hvor jeg skal tjekke om det er tændt/slået til ved fyret. Server en masse kontakter men aner ikke hvad de gør osv.
Nogen der ved om man kan tænde for de forskellige zoner noge

det ser sålede
I toppen på de hvide forkanter er det noteret de forskellige zoner (køkken - spisekøkken, Stue - kontor osv osv.
Nederst er der noget der ligner termostater men det er

HJÆÆÆÆLP 😂


 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du tage hylden ud, så det er til at se om der er en styring af de nederste "termostater"/telestater, som er de, der åbner og lukker for vandet til de forskellige rum.
Er termostaterne med batteri eller med ledninger til styringen?

fase
Hvis det er gulvvarme der er støbt i beton, så vær opmærksom på, at der kan gå flere dage fra du tænder til du mærker varmen. I mit tidligere hus slukkede vi varmen engang vi skulle væk på en forlænget weekend (om vinteren). Det tog 3 dage før der var varmt igen, efter vi kom hjem. Jeg nåede at fejlmelde og få tekniker på besøg, som kunne fortælle at fyret intet fejlede, men at man aldrig skal slukke et (beton) gulvvarme-system helt   

Mvh. AllanE
Ser ud til at det er ledninger.
Det er trægulv. Ved ikke hvad der er under. Det er et hus fra 98

 

Tillykke med huset 🙂
Prøv at mærke på returløbet (på slangen) på kredsene.. hvis de er varme kører der varme igennem (så ville jeg gætte på, at du skal give det lidt tid, jf. ALLANS kommentar)

Stifterne under telestaterne (de hvide hætter, der sidder på returløbet) kan også sidde fast, de kan motioneres ved at fjerne telestater, og bevæge dem lidt op og ned.. I så fald er din returslange kold)

Er det mere avanceret end det, må nogle af de rigtig kloge, herinde, på banen🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Den eneste der er lidt lun er den der virker.
Har taget hætterne af og masseret lidt.
Nogen af hætterne sad slet ikke på. Så det giver måske mening at de ikke virker.
Vi giver den lidt og ser om de andre retur bliver lune også. Hvor længe vi du tro der går før jeg kan mærke det på retur rør?

 

Annonce
Jeg tror ikke der går så lang tid..
Jeg er dog i tvivl, om gulvet kan optage nok varme fra vandet, til returen bliver helt kold..afhængig af, hvilken pumpe du har, kan du notere dig hvor den står nu, så du kan vende tilbage til udgangspunktet!🙂 og så skrue op på fuld tryk, det burde jo få vandet til at flyde hurtigere igennem.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Har skruet op for alle termostater til Max og endnu ikke rigtig nogen succes

 

Termostater åbner og lukker blot for telestater (eller sender signal til din styreboks om at åbne/lukke) så hvis telestater(de hvide hætter) er taget af, har det ingen betydning.

Ved du om det har fungeret før?
Kan du tage foto af pumpen også?
Jeg så lige der er røde dimser ovenpå de fleste kredse. Hvilke fungerer? Det hænger ikke sammen med det, vel?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er kun 1 der virker og det er køkken alrum.
Den tidligere ejer ved ikke om det virker og har heller ikke forstand på det s
Hvor finder jeg pumpen?

 

Ok.. spændende.
Pumpen sender varme rundt, så den er nok er sted ude ad det lange rør til venstre..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis