Rustsikre et bålfad til springvand?

Hej. Jeg bruger et bålfad af jern til mit solarspringvand. Det første år malede jeg det nye fad med rustbeskyttelse + Hammerite. Det holdt ikke helt tæt. Sidste år fik det en ny behandling med lignende. I år skaller det nogen steder af - helt ned til jernet. Hm.... nu har jeg renset og givet en gang emaljelak - rest fra rep af motor i båd. Dernæst har jeg tænkt mig at lægge mange lag gulvlak, vandfortyndbar. Efter min mening er denne form for gulvlak ikke andet end en gang flydende plastik? Er der bedre forslag?
jeg har ikke noget imod rust, men er bange for at det stopper pumpen i springvandet og i løbet af sommeren sprøjter der også en del vand udenfor. Det kunne give rustpletter.
Ideen med at støbe et kar til springvandet opgiver jeg på grund af vægten.
på billedet er der et springvand i en plantekasse. Købte et nyt, fordi jeg troede at det andet ikke duede mere. 
Ingeborg

Når lysten driver værket
Hej. Jeg bruger et bålfad af jern til mit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder da også offeranode i en vvb. Men bortset fra det så for 10 år siden malede jeg vores badeværelsesgulv med Vesla epoxy gulvmaling (vandbaseteret og til brug uden sikkerhedsudstyr)  Der blev en slat til overs som var blandet. Det brugte jeg på et nyt betondæksel ude i haven. Der er beskidt, men holder endnu.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvorfor ikke bare bruge et egnet plastikkar som reservoir til solcelle springvand, så er man fri for rust(behandling). https://www.facebook.com/745507812137301/videos/432780131157471
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
1. jeg kan ikke finde er egnet kar med den udformning = stor overflade diameter og lille mængde vand med bålfadets facon.
2. har i år opbrugt samtlige farveslatter af oliebaseret maling og afsluttet med mange lag gulvlak.
3. opfordring til producent af køkkenvaske om at fremstille en rustfri balje som mit bålfad.
tak fordi du svarede.
ingeborg

Når lysten driver værket
Hvis du kan nøjes med et på 50 cm i diameter, er der et fad her i rustfrit
Link


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg forstår at udformningen er vigtigt, for ellers kunne man jo blot skære bunden af en rund sort plast murebalje. Eller gå all in og lave en lille havedam af en murebalje son her. Nb. Suppleret med et solcelle springvand.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også