Køb af kombisvejseværk

Jeg overvejer at købe et nyt kombisvejseværk som både kan svejse MIG/MAG, TIG liftarc og MMA.
Jeg svejser egentligt ikke så tit men når jeg gør så er det både i 10-15 mm jern og tynde plader. Jeg er ikke super god til at svejse så jeg vil gerne have alt den hjælp jeg kan få fra elektronikken til at f.eks. starte elektroderne uden at de brænder fast. Jeg har aldrig brugt TIG før og det er nok heller ikke noget jeg kaster mig over som det første men jeg ser det som en positiv ting at det er med hvis jeg får brug for det en dag jeg skal lave noget der skal være rigtigt pænt. Jeg har både et elektrodesvejseværk og en CO2er som begge er meget gamle og meget store og uhandy at transportere rundt og nu har CO2eren også brug for en ordentlig omgang service før den kommer til at køre igen.
Jeg har kigget lidt rundt og har set dette, som jeg synes ser ret godt ud:
https://www.expondo.dk/welbach-mig-mag-svejser-200-a-synergic-impulsfunktion-touchscreen-mma-10021240
Er der noget jeg skal være opmærksom på med sådan et kombisvejseværk? Er der nogen ulemper ved at have flere svejsemetoder samlet i én maskine?

Jeg overvejer at købe et nyt kombisvejseværk som... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vær klar over, at da det er en jævnstrømsmaskine, så kan du ikke TIG-svejse aluminium med den. Tænk også på muligheden for reservedele i fremtiden.

Personligt ville jeg kaste pengene efter to brugte Migatronic-maskiner; en kombi AC/DC TIG og elektrode og en CO2'er. Det er kvalitet, og du kan få reservedele til dem de næste mange på.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis