Forbindelse mellem to dataudtag

Jeg skal i gang med at fræse riller ud til netværkskabel i mit nye hus. Spørgsmålet er, kan jeg forbinde to dataudtag i et rum i en serie. Altså det dataudtag længst væk kobles til det dataudtag på vejen tilbage. Dataudtaget på vejen tilbage, bliver så forbundet til routeren. Dette betyder at dataudtaget på vejen tilbage kommer til at have to ledninger, som kommer ind i den. Er det muligt at forbinde de to ledninger i Rj45 konnektoren i dataudtaget, eller skal det gøres på en anden måde? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det kan du ikke. Du skal trække ét PDS-kabel fra router/krydsfelt og til hvert dataudtag. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis routeren er "i midten" kan du have 2 RJ45 stik i samme enkelt modul, og så trækker du til de to ender fra hver af de to stik.

 

Hvis og i så fald der kun er mulighed for fremføring af 1 kabel, kan man monterer en Switch, som så fordeles ud til de 2 udtag
Den løsning har jeg måtte udfører.
Steensen skrev den 31-03-2021 11:11:53

Hvis routeren er "i midten" kan du have 2 RJ45 stik i samme enkelt modul, og så trækker du til de to ender fra hver af de to stik.

Ja det giver god mening. Problemet er bare at jeg skal have en masse kabler i rørene. 

Annonce
GSH skrev den 31-03-2021 11:19:27

Hvis og i så fald der kun er mulighed for fremføring af 1 kabel, kan man monterer en Switch, som så fordeles ud til de 2 udtag
Den løsning har jeg måtte udfører.

 Jeg vil helst se om det er muligt uden "ekstra" udstyr. Tænker det er arbejdet værd i længden, især hvis det er muligt, at jeg trækker kablerne helt ud til routeren. 

Det afhænger også af antal Porte/stik i din Router og dit fremtidige behov, om du kan undgå Switch.
For mit eget vedkommen har jeg Router og 2 switch i serie.
GSH skrev den 31-03-2021 11:59:02

Det afhænger også af antal Porte/stik i din Router og dit fremtidige behov, om du kan undgå Switch.
For mit eget vedkommen har jeg Router og 2 switch i serie.
Jeg skal egentlig bare bruge det til at have en stabil forbindelse på mit kontor. Ellers har jeg bare trådløs forbindelse i resten af huset. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis