Fjerne svejset køkkenelement (hvilken fagruppe?)

Kære alle,

Jeg er næsten i mål at nedrive eksisterende køkken, men er stødt på en udfordring. Bordplade og størstedelen stellet er fjernet, men vandrørene (?) går igennem skabet så jeg kan ikke umiddelbart få det sidste ud.Jeg har vedhæftet før og efter billeder. Hvem skal man kontakte for at få hjælp med dette? Og hvad gør jeg ved den isolering, der blot var gemt bag skabene? Jeg antager at det er en form for indvendig isolering, men sætter man en forsatsvæg foran eller hvad? Og er det en tømrer jeg skal have fat i for at ordne det?

Håber I har gode forslag i Københavns området. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kontakt en VVS'er.

fase
Ja det ligner at skabene er tynde metalplader. Jeg ville også bruge en stiksav eller bajonetsav.

Evt tage det i hånden med en pladesaks eller lignende lige omkring rørene.

Skal du have nye skabe op? For så kan du lade isoleringen sidde. Det vil dog være godt at pakke den ind i en dampspærre 


Ask
Tredie mulighed er en "multicutter" med en metal skære klinge, så kræver det ikke helt så meget "fri-rum" bagved pladen for at kunne skære i pladen, så du kan trække den op over rørene.

Men hvis du vil have fat på en håndværker, skal du have fat i en VVS'er  til at koble vandrørene fra, så kan du fjerne pladerne, og så kan VVS'eren sætte rørene op igen.

 

Tusind tak for de gode input. Jeg skal have nye skabe op så ser om jeg kan sætte dampspærre op. Der er dog en gammel elinstallation som kan fikses, så regner jeg skal afvente at elektrikeren har været forbi inden jeg giver mig kast med det? 

Prøver at se om jeg kan skaffe en multicutter eller pladesaks eller stiksav. VVS’eren skal alligevel lave noget andet arbejde, så hvis jeg ikke kan få pladen fri må jeg bede ham om at koble vandrørene fra. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis