Opel Corsa - bagvasker kører ikke helt på plads

Hej,
På en Opel Corsa 1,2 fra 2006/2007 er bagrudevaskeren pludselig begyndt ikke at køre helt på plads,  når den stopper. Den kører fint men altså på plads langs bagruden. Samme sted hver gang.
Hvad tror I der er galt og hvad kan jeg gøre?
Mvh Torben
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tag Armen af og flyt den. Måske er noterne slidte eller den sidder løst.

Der er sikkert en møtrik, som du skruer af. Derefter kan du trække viskerarmen af og placere den i den rigtige stilling. Giv lige akslen lidt (grafit)olie inden du sætter armen på igen.

fase
Mange tak for svar - ja, der var en møtrik 🙂
Mvh Torben
Rigtigt som Fabrin skriver - din visker får strøm så snart der er tænding på, og vil selv køre på plads. Bliver kontakt sætter i gearhuset slidt eller beskidt, vil den stoppe når du slukker på rat pinden. En adskillelse med rens og smøring, hjælper som regel, og især akslen kan blive træg grundet iindtrænget vand/salt mv. En anden mulighed er en knækket ledning især der hvor bagklappen er hængslet. Hvis det er konstant ledningen der knækker, bliver armen også stående, hvor du slukkede..

 

Cdp: jeg skruede bare armen af og satte den på igen i den rigtige position. Alt det ud skriver omkring rens det kræver adskillelse på motor ikke?
Armen var rykket ud af position i en vaskehal, så jeg tænker, at vi skal have købt en beskyttelsespose til fremover, men hvor kan jeg få sådanne poser...kan ikke finde dem Thansen?
Mvh Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis