Hjælp til montering af pull-up bar

Hej.
Jeg står og skal hænge en pull-up bar op på en murstensvæg (har vedhæftet et billede). Der medfølger 12mm ekspansionsbolte, men har ladet mig høre at der måske findes en mere sikker løsning, da det kan flække murstenene?
Er der en bedre måde, eller bør jeg bare bruge de medfølgende ekspansionsbolte?

Hilsen
Jeppe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville personligt til sådan noget bruge gevindstykker limet i hullerne i murstenene med ankermasse. De presser ikke udad på murstenene.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du har adgang til begge sider af væggen, kan du lave det med gennemgående bolte/gevind stænger.
Expansions bolte er noget af det stærkeste man kan sætte fast med, eneste alternativ der kan komme op på siden af dem, er store franske skruer i tilsvarnede kraftige rawplugs.
hvis du er nervøs for at flække mursten, må du igang med at lave en plade f.eks. hvor du bruger bolte til at fæstne baren på, og så kan du over et areal på f.eks. 60x60cm sætte en masse "almindelige" 6x150mm skruer i til at holde pladen fast på væggen.

 

Jeg har en pull-up bar magen til den på dit billede. Den er opsat på en murstensvæg i vores kælder. Jeg har opsat den med fire styks franske skruer i passende rawlplugs. Det holder fint til mine 75kg.
Jeg havde overvejet gennemgående gevindstænger, da det er en indvendig væg. Men det holder fint og den sidder urokkeligt fast!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 30-03-2021 21:29:57

Jeg har en pull-up bar magen til den på dit billede. Den er opsat på en murstensvæg i vores kælder. Jeg har opsat den med fire styks franske skruer i passende rawlplugs. Det holder fint til mine 75kg.
Jeg havde overvejet gennemgående gevindstænger, da det er en indvendig væg. Men det holder fint og den sidder urokkeligt fast!

 Hvor store franske skruer taler vi? 

Hej, 
Jeg står med en lignende situation - ønsker dog at sætte en op på ydersiden af muren på mit hus - hvad endte du med at gøre, Jeppe? 


Endte med at købe et pull Up stativ, det er en væg i lejlighed, så var ikke helt vild med gevindstænger og hvad der ellers blev foreslået. Men hvis det er på ydersiden, tror jeg det skulle være til at gøre 😅
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis