Så græsplæne

Hej allesammen. Skrev for nogle måneder siden angående svar på en flise sti- og det fik jeg så mange tak:)
Jeg er i den situation at jeg har fjernet 50kvm rosenhave , fræset det osv og var nu klar til at smide græsfrø ud og på sigt få en græsplæne på området.
Mit spørgsmål er så at jeg har været i plantorama og blevet anbefalet turfline - seedbooster græsfrø.
Efter jeg har sået frøene læser jeg så på pakken at det er eftersåning og anbefalet til et i forvejen græsareal.
Har det noget at sige ? Burde jeg købe noget andet frø?
Jeg har vedhæftet link til det jeg har købt.
https://www.haveglad.dk/turfline-seedbooster-graesfro-coated-med-godning-10-kg.html?gclid=EAIaIQobChMI9fLr3vzX7wIVFamyCh2wzgU2EAQYASABEgLnOfD_BwE
På forhånd tak for svar :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De billigste græsfrø fra det lokale byggemarked eller bilka havde været glimrende til formålet. Som du selv har bemærket, så er de frø - du af uransaglige årsager har fået anbefalet - optimeret til eftersåning. Min holdning til de seedbooster-frø er, at det er en dyr løsning på et billigt problem.


Hellere leje end at bo på gaden.
Enig med Kolding75 - du kunne ligeså godt havde købt nogle slave-græsfrø, og blot vandet dem lidt oftere end normalt og evt. givet dem en omgang NPK gødning. Dine græsfrø indeholder bl.a. afspændingsmiddel, som gør, at frøet bare hurtigere suger vand lidt hurtigere.  
Køb nogle græsfrø i JemogFix, turbo et eller andet. Det har jeg anvendt en del gange. Er oppe på 14 dage.
Hej Rasmus
I Jem&Fix har de Turfline “den rigtige” til 70kr for en pakke (50m2). Det er frø godkendt iht. DLF, så du ikke få et eller anden “random”. Jeg har tidligere brugt de billige frø fra Jem&Fix, hvor du får 2kg for 70kr, det gør jeg aldrig mere. Det gror meget hurtigere end den andet græs, samt det bliver bare ikke særlig pænt.
håber det kan bruges - forsat god dag :)  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis