fræsejern til hårdtrælister/profilbrædder

Hej, jeg har nogle wenge (hårdtræ a la maghogni) lister som jeg skal beklæde en væg i en sauna med
de er ca. 10x50 mm. (og 2 meter lange)
Jeg tænker at understøtte disse for hver 50 cm. og montere 2 stk forsinkede/forborede skruer for hver understøtning - hvis det bliver helt vildt laver jeg nogle træpropper.

pt. er de helt retangulære og jeg vil derfor fræse et spor i hver side som gør at de "overlapper" lidt og evt. små sætninger mm. skjules.
jeg tænker en profil som man ser på dette billede (#2 fra venstre i anden række)

Er der nogen som kan anvise nogle fræsejern som kan lave disse profiler ?
alternativ til selv at lave det er at sende dem til et værksted som så kan lave disse profiler - men hvad vil det koste ? (har 130 lister som skal "fixes")
Hej, jeg har nogle wenge (hårdtræ a la maghogni)... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja jeg har også selv tænkt tanken at hver brædt måske har for meget fat i naboen. de virker inhverfald lidt låst.
jeg tror jeg vil give det et skud med at lave en traditionel fjer/not og se hvordan det fungere

det må jo så være noget med ca 3 mm til hver udfræsning i top/bund af siden

igen ville det jo være fantastisk hvis der fandtes jern som passede på mål og gav de helt rigtige vinkler og dybder på hver side
Du kan jo lave den "pæne" side af feren på din sav, ved at køre emnet igennem på skrå, og så så løfte savbladet op i små skridt. Her det vist som et "snit" midt på, men den kunne jo sagtens være i den ene side som bliver til feren..

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis