Højde inde i skur?

Hej LDS'er,

skal til at bygge skur i påsken, og er ved at lave en grov tegning. hvis jeg skal overholde de 2,5 m max højde 2,5 meter fra skel så kan jeg kun få mellem 205 og 210 cm højde inde i skuret. Er det nok? har aldrig tænkt over hvor højt der er til loftet i et skur.

findes der nogen tommelfingerregler indenfor loft højde i skur?

har 10-15 cm sokkel, så 210cm facade, så 25cm overligger (200+5cm lægte for at få luft over isolering). så kommer der tagplade og pap ovenpå. så kan ikke trække mere ud af det hvis jeg skal lande på max 250cm i højden.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt lidt information. Men medmindre du bor i en mose så kan gulvet vel være i niveau højde. Overliggere er det det vi andre kalder spær? Men hvis spær+udluftning er 25cm +et tagbræt + noget loft. så burde du kunne få 2.2m . hvor meget fald skal der være på taget? Måske kan det blive lidt højere Prøv at se denne tråd  https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/198170/s/redskabskur-taet-paa-skel  Måske kan du få det til at passe så de 2,2 er det laveste.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Big Bam Boo skrev den 30-03-2021 16:46:31

Nu skriver du jo faktisk at du bygger 2,5m fra skel, så må du lave det en del højere.
Mener det er omkring 3,5m du må bygge når du er 2,5m FRA skel.

 Hej BBB, tror jeg fik skrevet det lidt kikset, skuret starter 1m fra skel så det jeg mente var at jeg bygger indenfor 2,5m. Min fejl

Der hvor du kan finde noget er ved at gulvet ikke behøver at være ved overkant sokkel.
Du har leca blokke øverst som pudses udvendig og indvendig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
kovas skrev den 30-03-2021 13:52:21

Det er lidt lidt information. Men medmindre du bor i en mose så kan gulvet vel være i niveau højde. Overliggere er det det vi andre kalder spær? Men hvis spær+udluftning er 25cm +et tagbræt + noget loft. så burde du kunne få 2.2m . hvor meget fald skal der være på taget? Måske kan det blive lidt højere Prøv at se denne tråd  https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/198170/s/redskabskur-taet-paa-skel  Måske kan du få det til at passe så de 2,2 er det laveste.

 Hej kovas, tak for indspark. Jeg har fuld fundament under og det er 10-15cm over jorden. Så det skal desværre tælles med. Og ja det er spær jeg mener, sorry :) regner med kun at lave 5cm fald over 3 meter. Brænder 2 lag pap på.

Jeg må se hvad der ka lade sig gøre.
Annonce
Jo men har du støbt gulvet i højde med overkant sokkel?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 30-03-2021 20:46:11

Jo men har du støbt gulvet i højde med overkant sokkel?

 Ja - altså gulvet flugter overkant af sokkel 

ev elmand skrev den 30-03-2021 20:40:50

Der hvor du kan finde noget er ved at gulvet ikke behøver at være ved overkant sokkel.
Du har leca blokke øverst som pudses udvendig og indvendig. 

 ok - på den måde. nu forstår jeg. Der er jeg bange for løbet er kørt :) jeg må gøre det så højt jeg kan.


tak for indspark
Ja så er der ikke anden mulighed end at regne baglæns. Altså fra de 2,5 m og så lade tagkonstruktion fylde så lidt som muligt. Du kan eventuelt mindske isolering så udluftning ligger i mellem spærene (overliggere ) Og eller sømme loftet direkte op på spærene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
På kun 3 meter behøver dit spær ikke være mere end 125
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis