Rep af fuger i bad

Jeg har på badeværelset fuger flere steder der ser ud som på billedet. Hvordan ville i gribe en reparation af disse an? Og med hvilken slags mørtelfuge? Jeg har ikke så meget erfaring som murer, så specifikke produkter og en detaljeret fremgangsmåde vil jeg sætte pris på.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalerweize vil der i samlinger mellem væg<->væg / væg<->gulv være udført med en elastisk vådrumsfuge (silicone) for at kunne absorbere de forskellige bygningsdeles bevægelser. Når fugerne er revnede som her, vil der ved vandpåvirkning fra eg. bruser kunne trænge vand ind i den bagvedliggende konstruktion hvis der ikke er vådrumssikret bag fliserne - ved du om der er det?

Hvis du ikke er ved at lave nyt badeværelse så er den bedste løsning nok at kradse de eksisterende fuger i de nævnte overgange ud og fylde dem med en vådrumsfuge i samme farvetone som de øvrige fuger - kvalitet og pris på fugemasse hænger sammen, bruger selv Alfix der er lidt dyrt.

Den helt skrabede og kortsigtede løsning er at forsøge at fylde de opståede revner op med eg transparent silicone vha en helt tynd spids, det vil efterlade en smule silicone udenpå dine nuværende fuger og revnen vil stadig være semi-synlig men mere tæt end før.

/Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis