Stoppet badeværelsesafløb

Jeg har brug for hjælp til hvilken slags håndværker jeg skal have fat på, og hvilken løsning man kan lave.

Jeg bor i en lejlighed i en gammel ejendom med gammelt badeværelse. Der er ingen gulvrist på badeværelset. Der er et badekar og vandet løber meget langsomt ud. Derudover er der en håndvask med et rør som går ned i gulvet. Mit problem er, at der nogle gange lugter af elefantpis og der løber vand ud på gulvet fra åbningen ved røret. Det sker nogle gange når jeg tømmer badekarret, men det kan også bare komme uden jeg har haft tændt for vandet på badeværelset. Jeg har haft en mand ude for at spule røret, men kan sagde at han ikke kunne komme til proppen, da den lå under gulvet og der ikke var adgang pga. ingen rist.

Jeg har ikke lige planer om at renovere hele badeværelset, men skal selvfølgelig have løst dette problem. Kan man banke gulvet op ved røret og rense afløbet og lukke igen? Er der nogen som ved noget om det?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et kloakfirma der udfører kloakrensning du skal have fat i.

Hvad mener du med at der løber vand ud fra åbningen. Hvilken åbning taler vi om hvis røret bare løber  ned i gulvet.
Måske et par billeder kunne hjælpe

Bare kald mig BBB 
Der er en vandlås under gulvet. Den må befinde sig enten i etageadskillelsen eller i et rum under din lejlighed. Det er den du skal have renset. Desuden skal du have renoveret gulvafløb. Det er brøl-ulovligt lige nu og farligt for konstruktionen, da der løber vand ud i debærende dele,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis