Hvad er dette?

Jeg er i fuld gang med at renovere 1. Salen og er i gang med at tage gulvet op men der er noget sort slagger artigt i mellem laget, men hvad er det hvorfor er det der, der har også været avis rester som isolering, huset er fra 1930 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner da slagger, eller evt koks-aske. I etageadskillelse brugtes det mest som trinlydsisolering. Men det bliver et gæt.

Mvh Troels
Kan jeg bare fjerne det og ligge noget "almindeligt" isolering? 
Hvis du erstatter det med mineraluld eller lignende skal du regne med at huset bliver markant mere lydt. 

De tunge indskudsmaterialer er langt bedre til at lydisolere end moderne isolering (moderne isolering er først og fremmest lavet til at varmeisoleret).

I de fleste tilfælde har man ikke brug for varmeisolering mellem stuen og 1. Sal og så er det bedste råd at lade det oprindelige indskud ligge. Der er jo også en del arbejde i at fjerne det og hvis man mest for ulemper ud af det er det jo et dumt sted at bruge kræfter 

Ask
Jah okay så er der ingen grunnd til at skifte det ud, jeg ville også kun udskifte det for at fjerne yderligere lyd, jeg har ca 10-15 cm luft over, kan det svare sig at isolere det ? 
Annonce
Nej, egentlig ikke. Dont fix it if it aint broken. 

Mvh Troels
Hvis du har ledig plads kan du godt bruge til den at tage mere lyd altså fylde op. Men der er nok grænser for hvor meget det tager.

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis