Detaljetegning for sammenbygning af garage i træ og hus i tegl, BR18

Hej

Er der nogen der ligger inde med en detaljetegning der viser hvordan man sikrer mod vind og vejr i forbindelse med opførelse af en garage i træ ind mod en eksisterende tung mur?

Mvh Henrik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen? 
Det kunne nok hjælpe med lidt flere oplysninger. Er det tagpap tag der skal på eller ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg snakker om den lodrette samling mellem garage i træskelet med cembrit som klimaskærm og væg i mursten, Jeg har lidt svært ved at forestille mig at det skal fuges - både grundet risikoen for fugeslip samt det æstetiske i det... Jeg trode egentlig man sikrede det ved en eller anden "dobbelt-konstruktion" således at vandet ved eks. slagregn kunne trænge forbi den første barriere og så løbe under ud i et ventilleret hulrum eller noget...
Der er ikke noget æstetisk problem ved at fuge vindspærre fast UNDER beklædning. Så har du netop dobbelt barriere. Den smule vand der slipper forbi beklædning siver ned af vindspærren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej igen

Er der ingen der ligger inde med en detaljetegning der viser ovenstående? Jeg vil gerne være sikker på at det bliver den rigtige løsning :-)

Mvh Henrik
Hvorfor søger du ikke bare hos Cembrit?
Producenterne er altid dem man bør søge/spørge først.  

Spørger man her i Forummet, er der ingen garanti for rigtig svar, hvorimod given Producent står inde for sine oplysninger.
Hvis man ligeledes ikke er særlig specifik i/med sit spørgsmål, får man i så fald også svar derefter.  

Prøv at se på denne pdf fil side 8 nederst til venstre:
Hej GSH
Jeg har haft kigget på deres hjemmeside og i den linkede vejledning men fandt ikke noget. Endnu et kig gav mig dog svar så mange tak. Der skal monteres en profil hvorefter der fuges mellem denne og murstenene.

mvh Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis