Garage go eller No go?

Hej alle sammen.

Jeg er fornyeligt flyttet i hus hvor der tilhørende er en gammel gammel garage. Jeg drømmer om at bruge garage som et sted jeg kan sidde med mine kammerater og få øl når vejret ikke er til at vi kan sidde ude på terrassen. Altså lidt en mini man-cave. Garagen er dog ikke i særlig god stand (jeg har vedhæftet nogle billeder) taget er ikke utæt men der er fugt i gulvet osv. Det er ikke meningen det skal være isoleret men jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal gøre ved den som den er nu. Derfor vil jeg høre hvad i tænker? Skal den rives ned og bygges op på ny eller et der noget jeg kan gøre for at den bliver mere indbydende? 😊

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt spules med højtryksspuler. 
Frostsikre Klinker på gulvet
H+H comfort blok mures op på væggene, og slutspartles og males.
Træbeton/troldtekt i loft på forskalling, evt. med en batt Rockwool over hvis der er plads i højden.
Af med porten, og sæt et lækkert skydedørsparti eller glasrude i. 
Fadølsanlæg og stripperstang. 

Elektronikteknikeren
Jeg ville købe 4 kasser øl(stole), finde 3 gamle paller og smide en dug på.
Så ville jeg invitere kammersjukkerne på en pils og lave en brainstorm.
Når så de har comitted sig til at hjælpe er det bare med at komme i gang  

Uanset hvad ville jeg nok overveje at dræne rundt om garagen hvis det er muligt og evt lægge et par stik dræn under gulvet for at se om man ikke kunne få et tørt gulv da det næsten vil være et must før man laver alt for meget andet.

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej igen.. Tusind tak for jeres svar!!
Jeg er godt nok stadig i tvivl om hvordan jeg skal gøre.
Jeg renset væggene ned og det er ny tydeligt at en af væggene er meget våd.

Er det en mulighed at bruge salt primer og heregter multitæt 2-komponent også pudsevæggen op efterfølgende?

Eller skal jeg gå med H-H comfort blokke?

Jeg vil gerne gøre det så billigt som muligt og har mest af alt lyst til "bare" at fyre noget vandtæt reparationsbeton på væggene og lægge et lag cement eller beton på gulvet - er det helt hul i hovedet?

Jeg er godt nok på dybt vand her 

Du er næsten nødt til at finde ud af hvorfor væggen og gulvet er vådt. Er tagrende og nedløb i orden?

Bare kald mig BBB 
Det er vådt fordi den ene væg ligger "under" jorden. Min have flugter med garage taget hvis man kan sige det sådan..  Og alt vand der lande rpp taget løber ned i det græs der er lige ved den væg. 
Punkt 1, så skal du have en tagrende på og ledt vandet væk til en faskine på god afstand af væggen. Så længe alt vandet fra taget siver ned langs væggen, så vil det i mine øjne blive spild af ressourcer at forsøge at reparere på det indvendigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også