Dhalia madpakken sidder ikke rigtig fast mere.

Hej, har købt en masse Dhalia løg i en større tysk supermarkedskæde. Nu har jeg skøjtet rundt i diverse sites, men ingen fortæller mig hvad, der sker med disse Dhalia, hvis det der betegnes som "madpakken" er blevet lidt vissen i stænglen, og der egentlig kun er "stubben" tilbage, fordi fødevejen til stubben er blevet lidt slatten / vissen. Disse små vedhæng hedder i øvrigt tubes på fremmedsprog.

Jeg kan ikke sende billeder, de er smidt i jorden. Skulle vi få frost, får de en vintermåtte på. Madpakkerne ser fine ud. Nogen sites viser at madpakken kan plantes og blive til nye planter. Det ser ud som om Dhalia kan formeres på 4 måder. På forhånd tak.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dhalia er jo en rodknold som kartofler (ikke familie men spiselige) Nogle dem som jeg har købt som svarede til din beskrivelse kom aldrig op, andre kom næste år. Den jeg selv graver op og gemmer kommer hver gang. vis det er sådan nogle indtørrede småtterier så er det en fordel at lægge dem i vand  nogle dage og derefter ha dem varmt så de får en chance for at spire. Jorden er meget kold nu så de kan rådne i stedet for at spire . jeg lægger først mine efter 1. maj. Og så er der endda dem som synes det er for tidligt. angående formering så kender jeg kun to måder deling af knolden og du får samme som moderen som ved kartoffel eller du kan frøformere så er det helt tilfældigt hvad der kommer ud af det bortset fra at det self er dhaliaer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hmm, så er de gravet op igen, lagt i vand, der bliver de et par dage.

Du mener at jeg godt kan få "kartoflerne" til at spire også. De bliver lagt i fugtigt sand, men de kniber lidt mht. et koldere sted under 15 grader. Det har jeg ikke nogen steder. Må prøve mit isolerede skur, er der nat minusgrader må jeg tage dem ind.

MVH

Se Min XSer her

Der er nogen som siger at det kun er dem med noget stængel på som kommer igen. Men jeg synes at jeg har en anden oplevelse. Er dog ikke 100% sikker. jeg tror jeg tager en "kartoffel ind imorgen og ser om den sætter spire. Jeg indsætter lige et billede af hvordan det ser ud når det er mine egne som jeg gravede op i efteråret,

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hold da op. der er da en del der kan deles der.

Formering, former jeg har funder, ved deling, ved frø, ved kartofler, og ved stikling. Det er hvad jeg har fundet frem til. Der er en gammel dansk mand (med alt for lange negle adddr). der har youtube videoer omkring Dhalia. Jeg har fundet udenlandske videoer med de der kartofler, her binder de i øvrigt en lille kobbertråd om, det kan snylterne ikke lide. 

Se Min XSer her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis