Asbest plader under skillevæg?

Hej

I vores hus bygget i 1978-79. har vi efter en vandskade banket et betongulv op i brygges og fandt i skillevæggene af armeret porebeton ligger der ligesom nogle plader under som vores VVS’er mener kan være asbest brugt for at stoppe opstigende fugt, kan det være rigtigt? VVS’eren har boret i dem fra den anden side indtil han opdagede dem og stoppede.

Har vedhæftet billeder af de to steder hvor de kan ses, midt på en væg og ved en dør.

Hvad tænker i kloge folk?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært at se på billederne, men det kan udmærket være asbestplader, det kunne også godt ligne stumper af  klinker/fliser.
Mon ikke bare det er gammelt byggeaffald, eller bare brugt som opklodsning?

Vi prøver igen, i morgen --
Valgte at få dem analyseret og det var desvære asbest (Chrysotil). Mega øv at VVS'eren lige kom til at bore igennem dem.

Jeg har nu bestilt nogle tapeprøve så jeg kan få analyseret nogle overflader og se om det er bredt ud i hele i huset :-(

Herudover tænker jeg at købe et H-filter til min Nilfisk Atto Attrix 30-01 støvsuger, pt kun et M klasse filter i, som jeg har brugt til at støvsuge området pt. Men lidt bange for Asbest fibrene måske bare fiser lige igennem det og ud i luften igen og så det jo nærmeste være at støvsuge med det, så kan det jo rigtigt blive spredt og vivler rundt. Det er nogle uger siden så lidt bange for det kan være over hele huset nu. Det bare træls, men ikke noget at gøre nu, udover at få undersøgt med de tapeprøver hvor slemt det står det står til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis