Opbygning af vådrumssikring

Kan nogen fortælle mig, hvordan et badeværelse skal opbygges ift. vådrumssikring når man gerne vil bevare sit betongulv med gulvvarme? 

Lige nu har vi et badeværelse med gulvvarme støbt i beton. Ovenpå er der klinker. Der er højst sandsynlig ikke vådrumssikret, da utætte fuger i brusenishe har givet vand i kælderen.

Kan man lave en ny vådrumssikring i badeværelset, hvor man bevarer betongulv og gulvvarme? Dvs. Tager fliser af, vådrumssikrer og så nye fliser på igen? Vi vil gerne have lavet ovenstående for at sikre os fremadrettet mod vand i kælderen og fordi fliserne er grimme.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man godt gøre.
Når fliser er hugget af, fliselim rester er slebet væk, og pudslaget på vægge eventuelt er repareret, er man klar til vådrums sikring.
Dog skal man sikre sig at afløbs skål og vandrør er beregnet til på limning af kraver.
Så er der forskellig måde afhængig af hvilken system man vælger at bruge.
Ved LIP f.eks. har man en flydende del og nogle strimler. Disse skal limes i alle hjørner med det flydende, ligesom krave omkring afløb m.m.
Så lægges der mindst 2 mm lag ovenpå og på fladerne. Det kan gøres præcis ved at fordele med en tandspartel og så stryge det ud med den flade side på spartel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
YouTube er din ven hvis du gerne vil se det hele.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også