Spartle loft

Hej. Jeg har et hus hvor vi skal have skiftet køkken om nogle uger. Og i den forbindelse skal jeg også have kigget til loftet, da det trænger til en kærlig hånd. Da vi byggede for 19 år siden stod vi selv for alt indv. malerarbejde. Væggene blev helt fine, men lofterne blev aldrig så pæne som ønsket. Det er gipslofter med filt. Nu når jeg alligevel skal i gang, vil jeg have shinet loftet op også. Loftet er gennemgående fra køkken til alrum og stue, ca. 50 m2. Generelt kan man se de fleste samlinger i gipspladerne da de ikke blev spartlet godt nok, så jeg tænker på at fuldspartle loftet og så male det. Men... er det en god idé at gøre det på den måde eller findes der en anden metode hvor jeg kan få et pænt og glat loft?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
muligheder.
1. sluk lyset   
2. fuldspartle loftet. du skal bruge en bred spartel, mindst 450 mm Så bukkes begge hjørner lidt med en tang. Så undgår du skarpe markeringer fra spartelstrøg til spartelstrøg. Og så spartler du så tynd at du kan mærke spartelen går imod underlaget. Og spartelen køres skråt hen over de synlige samlinger.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rullespartel!

Lidt mere bøvlet på loft end på væg men væsentligt nemmere end alm spartel.

Man kan også file hjørnerne på spartlen istedet for at bøje dem, alternativt investere i en 60cm ergospartel.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Helt klart anbefale rullespartel - rulle på jævnt lag et par meters bredde af gangen så det ikke tørrer i overfladen, og glat ud med et let jævnt tryk - behøver ikke være perfekt for de “krøller” der vil komme selvom hjørnerne på go fornøjelse!

​Har brugt B&J rullespartel flere gange og kan købes med go rabat hos malgodt.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også