Pris på renovering af hus

Jeg har fundet et interessant hus i Hillerød, med en stor grund med luft til naboerne og skov i baghaven. Prisen er dog i den dyrere ende synes jeg 4.250.000 kr., da huset enten skal rives ned eller der skal laves en gennemgribende renovering.

https://www.place2live.dk/redirect/?...dium=exitlinks

Jeg ved dog ikke hvor meget huset er værd, der skal i hvert fald laves en stor renovering. Er der nogen som har et slag på tasken, om hvad sådan en renovering vil løbe op i?

Der skal jo både energi optimeres, nyt køkken, nyt bad, ny varmekilde, måske nyt tag.. så jeg tænker man hurtigt er oppe i hvert fald 1.000.000 kr. til renovering. Også er spørgsmålet om det overhovedet kan betale sig.

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit link er kun ind på ejendomsmæglerens forside.
Forventer du at huset skal fremstå som nyt efter renoveringen, bliver det hurtigt dyrt, og skal du have håndværkere på til det meste løber det rigtig stærkt.
Men det afhænger jo også af husets størrelse...

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan kun rette i indlæg det første kvarter efter det er skrevet.

Som Jens skriver afhænger det af hvad du vil. Hvis du kan leve med de fleste af rumne bare bliver malet, er tilfreds med huset som helhed og selv kan stå for det meste så kan du godt komme langt.

Men hvis du gerne vil have meget nyt er det klart bedre at rive ned. Renovering bliver nemt noget dyrere per kvadratmeter end nybyg

Ask
Som du selv skriver er prisen i den høje ende.
Ejendomsvurdering 2,7 mil. Eller 57% over ejendomsværdien, for et dødsbo, der er bygget i 1968.

Uanset hvad du vælger bliver det, i min optik, en dyr fornøjelse.

Du kan få meget, andet sted, for de ca. 5-6 mil det ender op med.
Ja, jeg synes også prisen er vanvittig, når man enten skal renoverer eller bygge helt nyt så bliver det en dyr affærer. 

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

Annonce
Når man kikker grundpriser i området, virker prisen nok ikke helt skævt, især da der er mulighed for at udstykke en grund. (det er jo en ret stor grund på 2016 m2

Denne grund ligger i nærheden er er kun på 894m2 til kr 2795000
Link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Ovennævnte grund på de 894 m2 er godt 3 x vurderet grundværdi, pr. 2019.
Vurderet grundværdi = kr. 914.100

Grundværdien, for 2106 m2, på Københavnsvej 51A =  kr. 1.362.000

Priserne er gået helt grassat.
Der bliver nogen der må til "lommerne" når det nye Ejendomssystem kommer op at køre.
Det er jo et fantastisk hus. Hvis det var mig ville jeg ta teglene af og efterisoler og bruge de gamle tegl igen isolere gavlene, de der hvide sten kan ligeså godt være pudset fasadebats. ind med en varmepumpe ud med pejsen lysne lofterne, la alt andet være. At købet en grund til 4,5mil + nedrivning lyder helt skørt i min optik.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
GSH skrev den 28-03-2021 16:17:37

Ovennævnte grund på de 894 m2 er godt 3 x vurderet grundværdi, pr. 2019.
Vurderet grundværdi = kr. 914.100

Grundværdien, for 2106 m2, på Københavnsvej 51A =  kr. 1.362.000

Priserne er gået helt grassat.
Der bliver nogen der må til "lommerne" når det nye Ejendomssystem kommer op at køre.
Ja men kan sælger få prisen for grunden, vil han naturligvis ikke sælge den til vurderingen.
Og grunde der ligger attraktivt koster jo altid mere end "stangvarerne"
Som altid er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel..
Kikker man kvadratmeter priser på det hus trådstarteren kikker på, sammenlignet med hvad husene i området er handlet til, passer det jo fint nok, især når man kan sælge en grund fra.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Du har overhovedet ikke mulighed for at isolere det tag til nutidens krav, uden nyt tømmer. Og så bliver du for øvrigt rigtig, rigtig træt af de evindelige skråvægge. Gulvene skal også op. Dengang fyldte man byggeaffald, små hundehvalpe og cykler ned sammen med en klat beton.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også