Pris på renovering af hus

Jeg har fundet et interessant hus i Hillerød, med en stor grund med luft til naboerne og skov i baghaven. Prisen er dog i den dyrere ende synes jeg 4.250.000 kr., da huset enten skal rives ned eller der skal laves en gennemgribende renovering.

https://www.place2live.dk/redirect/?...dium=exitlinks

Jeg ved dog ikke hvor meget huset er værd, der skal i hvert fald laves en stor renovering. Er der nogen som har et slag på tasken, om hvad sådan en renovering vil løbe op i?

Der skal jo både energi optimeres, nyt køkken, nyt bad, ny varmekilde, måske nyt tag.. så jeg tænker man hurtigt er oppe i hvert fald 1.000.000 kr. til renovering. Også er spørgsmålet om det overhovedet kan betale sig.

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

Jeg har fundet et interessant hus i Hillerød, med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke et ny hus hvem siger at det skal op til nutidens krav overalt?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
"Du har overhovedet ikke mulighed for at isolere det tag til nutidens krav, uden nyt tømmer." Der ligger en bjælke i lofthøjde i  hele husets længde. det skulle ikke være et problem at fore på udad for at få en rimelig tykkelse på isoleringen. Men det er jo klart at hvis man ikke fra start kan holde af huset som det er. Så er det da op ad bakke. Og så får man lov til at betale for den store grund og beliggenheden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
De offentlige ejendomsvurdering er jo ikke blevet opdateret i mange år så det giver for mig slet ikke mening at sammenligne priser med dem.

Og skal man renoverer skal man jo netop holde af huset. 
Jeg købte selv et dødsbo for fem år siden. Der har vi fundet vægge, tag og nyt køkken. Men vi har samtidig beholdt de fine gamle plankegulve, vi har ikke ændret på udformningen. Det er samme vinduer MV MV.

Det er den slags projekter man skal lave for at sådan noget giver mening. Er man grundlæggende utilfreds med huset skal man rive det ned fra starten af. 

Ask
Hehe.. Ja, prisen er vanvittig.. men det et jo udbud og efterspørgsel🙂

Jeg synes huset er vildt fedt,  og det ville være synd at fjerne, fra jordens overflade.

Jeg bor i et hus af samme arkitekt, vi overtog det i original stand, og har snart været godt rundt med renoveringen.. (Men langt fra færdige)
Umiddelbart ville jeg tro:
Nye døre vinduer overalt
Overvej nyt terrændæk, men gulvene er skide flotte! (Vi går pt. Og overvejer at renovere dette, men er ked af at miste gulvbelægningen..)
Måske sokkelisolering, det gjorde vi..
Nyt køkken

Jeg synes det ser flot ud.. men ja, man skal ville det🙂

Hvis du gør det selv, kommer du langt for en million, hvis andre skal  gøre det, løber det hurtigt op.
Alt afhænger af jeres krav. Skal køkkenet f.eks. være gds fra IKEA, kommer du langt for 30K, men det gør du ikke med et Uno-Form 🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også