Nilfisk Højtryksrenser ingen tryk .

Så er højtryksrenseren en Nilfisk P160.2-15 Ekstra taget frem for at rense terrassen , men den sætter ikke vandtryk , motoren kører og der kommer vand til maskinen , ingen ydre lækager , vandfilter er efterset ingen snavs ,når jeg trykker på rense grebet kommer der kun vandværkstryk , er der nogen der kan hjælpe mig på sporet hvad der kan være sket med pumpen ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok start/stop ventil der er defekt, har skiftet sådan en på min c125 den gjorde det samme, kostede ca 100 kr. mener jeg købte den hos noget der hedder nettoparts
Ja mener også min gjorde, men er lidt i tvivl er et stykke tid siden
Det kunne måske være nogle ventiler/ eller pumpestempler der hænger.
Har den fået frost ?
Prøv evt. at ring til dem her i morgen, de har reperationsværksted  for højtryksrensere, og sælger også alt i reservedele, og de er flinke og hjælpsomme, du kan også finde splittegninger på de fleste Nilfisk rensere, så er det nemmere at gennemskue hvad problemet kan være. ​Elektro Nico​​​

Link til splittegning ​Splittegning ​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har haft pumpen adskilt og det ser ud som nyt det hele , intet hænger .
Annonce
Hvad med ventilen kører den også, min var lavet af plast
hvilken ventil ?
Anders234 skrev den 28-03-2021 17:14:38

Start/stop ventil

 Når motoren køre, er det ikke start/stop ventilen, og når der ingen utætheder er, start stop ventilen har det med at revne hvis renseren har stået med vand i og har fået frost.

Men er du helt sikker på motoren køre rundt, hvis den bare står og brummer kan det lyde som om den køre.
Ellers tjek excenter skiven på motoren der driver stemplerne til højtryk, at den sidder fast på akslen.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis