Håndtering af fint støv?

Hej

I forbindelse med renovering af vores soveværelse ville jeg fjerne noget gammelt glasvæv der hang dårligt ved rundt om dørene, jeg står nu med gamle indervægge med 1-2cm porøst puds jeg tænker skal af før der kan komme noget nyt på.

Jeg har forsøgt mig med girafsliber og carbid skive, det virker fortræffeligt men støver helt usandsynligt meget med med noget helt fint støv der hænger i luften længe efter at jeg slukker for maskineriet.

Har i nogle fif til at håndtere de enorme mængder støv eller findes der et udsugningsanlæg man kan købe og bruge til formålet? Prisen er egentlig underordnet så længe lortet virker ;)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når man hugger puds af så ville jeg bruge en mindre borehammer, med fladmejsel. Det støver også men ikke som ved slibning.
Der findes masser af gode støvsugere til at sætte på giraf sliber. Både til leje og køb. Søg på industri støvsuger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har allerede en bosch professional støvsuger på, men den virker en 20-50 gange underdimensioneret til de her mængder støv.

Vi havde en tømrer ude forleden der nævnte at han havde set en maskine der sørgede for et tryk der hev det fine støv udenfor, men jeg har ikke haft held til at finde sådan et. Det kunne godt være jeg skulle prøve borehammer, men jeg tænker at støvmængden langt hen af vejen vil være den samme når pudsen rammer gulvet og smuldrer?

Billedet her viser støvmængden efter 2 minutter

Du kan få kraftige ventilatorer der suger støvet ud. Eks. Link
Den kan også lejes hos delpin.dk og andre udlejninger har sikkert noget tilsvarende

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 27-03-2021 18:51:04

Du kan få kraftige ventilatorer der suger støvet ud. Eks. Link
Den kan også lejes hos delpin.dk og andre udlejninger har sikkert noget tilsvarende

 Aaah, ja det var lige præcis sådan en jeg ledte efter, jeg havde bare ikke selv held til at finde den, mange tak!

Jeg har brugt en gammel emhætte til formålet, virkede fint. Da jeg senere havde smidt emhætten ud og samme behov opstod købte jeg en ø50/100w gulvventilator til 300 i Biltema, den holder endnu her 8 år senere.

Tricket til ikke at få det rundt i hele huset er rigtigt nok at lave undertryk i rummet du arbejder i, og kunne flytte et stort luftvolumen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis