Bordrundsav til hobby brug

Hej

Er på udkig efter min første bordrundsav, som skal bruges til hobby brug. Lidt fuglehuse, foderbrætte og i den genre.
Havde først set mig lun på einhell tc-ts 2225 u, men den er vist i rest ordre. Så har jeg set meget på black & decker bes720 og tænker den er fin til prisen.
Er der nogen af jer der har prøvet den? og er der meget der skal justeres på den, inden den saver sådan rimelig lige?
Eller er der et tredje bud? Smertegrænsen er nok 2000,-
Scheppach er nem at købe i HN, men er den god?

Jeg har set utallige videoer på youtube om forskellige bordrundsave

/Jakob
God weekend og påske   
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob
Einhell ser ganske fornuftigt ud, og hvis du kigger syd for grænsen, kan den leveres til dig for ca. 1700,- alt inkl.
Der er rigtig mange der sværger til Bosch GTS 10, men den er også lidt over dit budget. Hvordan har du det med at købe brugt?

Save i denne prisklasse kræver en del justering for at de virker fornuftigt, men det kan bestemt lade sig gøre at få et brugbart resultat.
Det mest afgørende parameter er nok savehøjden, når du kigger meget på YouTube vil du sikkert bruge en masse forskellige"jigs". De stjæler en del af din klingehøjde, så hvis den i forvejen er lav, kan du hurtigt komme i problemer.

Held og lykke med projektet 👍
Vh.
Brian 

 Aldrig gå ned på udstyr!

Tak for svarene Brian. Jeg kigger lige på den hjemmeside du linker til
Lille borderen som nævnes, ligner en rød "kopi" af Scheppach fra HN, sikkert lavet samme sted.
Landet er for slasket, det give sig flere mm.
Jeg bruger et andet til min, et der klemmer fra begge sider, så saver den faktisk fint og det er rart den er lavet i plast og der ved let at flytte rundt på.
Hej Jesna
For noget tid siden, brugte jeg lang tid på at finde den ratte sav til pengene..
da min Gamle Dewalt DW745 er slidt op. .

Uanset hvilken mærker man har. skal de indstilles og især en mobil Bordrundsave.
men indstilling af sådan, nogle save. er i princippet det samme på den alle.. og fin justering lidt længer tid.
Jeg kikker nok mine save i gemmen et par gange om året. eller efter behov..
Men en mobil Bordrundsave. som bliver brugte meget. skal den indstilles ofte. 

Men den som skulle være mest præcis lige ud af boksen var den fra Makita så hvidt jeg husker..
ud over Festool men så snakker vi 15000.-
jeg kan skrive en helt still for og imod alle mærker, og alt efter behov.

Men den sav jeg valte at købe til erstatning til min gamle  DW745
blev Black & Decker bordsav BES720-QS.

Det skal lige siges at jeg arbejder special butik. hvor jeg selvfølgelig har kunne få det til indkøbspris.
men med en pris på 1800 for en B&D BES720-QS.
Og nu har jeg bruget den i godt en halv år..

den gør sidt arbejde lige som den skal. og er lige så stabil som min gamle DW745. larmer måske et par Decibel mere. men ganske fin sav til pengene.

husk det er den savklinge der sider på det kommer mest and på.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Annonce
Tak for svaret Mads. Jeg tror også det bliver B&D jeg får købt

/Jakob
Hej

Har ikke lige købt den Black & Decker endnu... Men faldt lige over Bosch Professional GTS 635-216 til 2400,-
Kan se at klingen er mindre på Bosch'en, men kan stadig tage 70mm.
Er den bedre end B&D'en? her tænkes på mere lige snit og pænere snit, eller kan den "bare" tage mange flere snit i timen?

/Jakob
Hej Jakob.
Nu kender jeg personligt ikke til GTS 635.
Men rent kvalitetsmessig så er det et "JA" det er en beder sav and B&D
Dewalt Makita Bosch og Milwaukee laver alle værktøj i ca samme kvalitet og arbejder altid på at overgå hinden.
så du går ikke fejl af at købe  
Bosch´s GTS 635-216.

Når det kommer selve arbejdet så er det din klinge det hele kommer and på. om du får lavet et pænt stykke arbejde.
rigtige klinge til det rigtig arbejde. og en skarp klinge.
og at du har brugt lidt til på at indstille maskinen, selvfølgelige dine evner :)

om du kan skære flere meter i timen med hver enkelt sav skal jeg ikke kunne svare på
men du skal jo nok ikke bruge den som savværk. om du kan skære 5 meter mere eller minder betyder ikke så meget.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Takker for svar.
Tror jeg holder mig til B&D og prøver at indstille den. Jeg skal nemlig ikke skære så meget med den.
/Jakob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis