Efterså græsplæne i dag?

De lover lidt regn i dag og temperature lige under 10 grader.
Temperature skulle så stige lidt de efterfølgende dage.
Så vil det kunne gå at efterså græsplænen i dag?
De lover lidt regn i dag og temperature lige under... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her om foråret kan det være en ide at harve det nysåede stykke for at dække frøene - lige indtil det spirer og gæssene opdager slikbutikken. Så starter det hele forfra, men nu bare med gæs.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 28-03-2021 22:45:00

Her om foråret kan det være en ide at harve det nysåede stykke for at dække frøene - lige indtil det spirer og gæssene opdager slikbutikken. Så starter det hele forfra, men nu bare med gæs.   

 Først bekymre du dig om at duerne skulle æde de stakkels frø, og nu er du nervøs for gæssene skal tage dem.

Du har dog overset frøsnapperen, som nok er en af de værste.  

Vi prøver igen, i morgen --
Næ - vi har en overenskomst. De æder mine frø og jeg skyder et passenede antal til grillen.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 28-03-2021 22:45:00

Her om foråret kan det være en ide at harve det nysåede stykke for at dække frøene - lige indtil det spirer og gæssene opdager slikbutikken. Så starter det hele forfra, men nu bare med gæs.   

 Harve et nysået græsstykke er godt nok meget i overkanten. En tommelfingerregel, er at frø har det bedst hvis det kommer ned i 10 gange dets egen bredde. (Gælder ikke ved løgplanter) Og da græsfrø er meget tyndt, så skal det virkelig ikke langt ned. Så du kan nemt ødelægge mere end gavne ved en harvning, hellere en let overtrækning med en rive, græsfrø skal kun lige dækkes. MEN vi er jo også NØDT til og forholde os til at trådstarter vil EFTERSÅ græs. Dvs han kan ikke komme til og rive, harve eller lign på stykket. Derfor min anbefaling med en skovl og en smule tør muld der spredes udover. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis