Vaskemaskine kan tage vand nok ind til små vaske, men ikke store

Hej. Har en Miele vaskemaskine WKF 130, som godt kan tage vand ind og køre en vask på 3 kg. og derunder, men så snart jeg kommer op på et program med 4 kg. tøj i, går det galt. Så tager den vand ind, men så snart den skal i gang med at vaske, begynder den at bippe og lukker vandet ud igen. Så kan jeg starte programmet på ny og så laver den samme nummer igen, men når jeg så kører for 3. gang, så kører den programmet igennem. Hvis jeg kører et 8 kg. program, skal jeg starte programmet 5 gange, før den starter med at vaske. Når den stopper eft. vandtilførsel og begynder at bippe, så skriver den fejl ved vandtilløb i displayet. Jeg har tjekket slange og vandtilførsel og der er ikke noget galt og der er fint tryk på vandet.
Tænker selv, at det må være fordi, at der ikke kommer nok vand i maskinen til en stor vask, men når jeg så har tilført vand nogle gange, hvoreft. den har lukket det ud igen, så bliver tøjet efterhånden gennemvædet og så skal der ikke tilføres så meget vand mere. Det må have noget at gøre med, at den får tilført for lidt vand til de store vaske. Kan det være niveaumåleren, der er noget galt med, ell. hvad tænker I?
På forhånd tak.

Hej. Har en Miele vaskemaskine WKF 130, som godt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige nu kører den et 60 grader program, som jeg skulle starte op 5 gange før den ville køre det. Men her midt i vasken, kan jeg se, at der er fint med vand inde i karret.
Jeg har også tjekket, at den varmer vandet op og det gør den
Har tænkt tanken, men kan jeg ikke risikere at lave ravage i timeren/styringen?
Den fortabte skrev den 29-03-2021 20:58:15

Har tænkt tanken, men kan jeg ikke risikere at lave ravage i timeren/styringen?

 Du laver ikke ravage i styringen, så bare i gang med fejlfindingen, når du er færdig med at vaske.


fase
Hmmm. Hvis jeg var dig, ville jeg køre et program med citronsyre (afkalker) INDEN jeg angreb dyret med skruetrækker m.m. Det har sommetider magiske evner... 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har selv tænkt tanken, men eft. hvad jeg kan læse mig frem til, så afhjælper det kun kalk i karret og på varmelegeme og problemet med min maskine, er før vandet kommer ind i karret - altså vejen mell. magnetventil og kar.
Har også tænkt, om det kan være styringen/timeren, at det er galt med - har fået udskiftet dette en gang tidligere - men ville den så vise fejl i vandtilløb, er der nogen der ved det?
Men bliv endelig ved at komme med input/forslag....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis