Tagstensplader med antikondens på et familiehus

Hej alle,
Kan/må man bruge tagstensplader med antikondes på et familiehus? Vi har et uudnyttet tagrum, isolering ligger på gulvet og ikke under taget. Er det så ok, at bruge tagstensplader med antikondes i stedet for undertag? Eller kunne det give nogle udfordringer med kondensvand?
På forhånd tak for hjælpen
MALRU
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tagstensplader med antikondes ???

Det må du uddybe nærme. Det lyder som et produkt fundet i den okulte afdeling.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan du ikke indsætte et link?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Stålplader med Antikondens – Undgå at taget drypperKært barn har mange navne, vi kalder det Antikondens, men produktet går også under navne som Non-drip, DR!PSTOP og det mere brede udtryk “Kondensbeskyttelse”. Det findes i flere forskellige udgaver, men den mest brugte, som vi også bruger, er en filt belægning der påklæbes tagpladens underside i produktionen. Filtbelægningen er antibakterielt behandlet og opfanger kondensen når luftfugtigheden stiger. Når luftfugtigheden falder, så tørrer filten, og vil så være klar igen til næste fugtigheds stigning.Antikondens kan benyttes i de tilfælde, hvor der er sikkerhed for god ventilation, på tagpladens bagside. Det kunne eks. være uisolerede garager, maskinhaller, ridehaller og lagerbygninger samt uudnyttede tagrum. God ventilation er nødvendig for at antikondens belægningen virker!


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har lige fået et længere foredrag af fruen som er intensiv sygeplejerske med speciale i bl.a. infektioner. Emnet er enormt, så jeg skal forsøge at gøre det kort:

1: Antibakterielle produkter med langtidseffekt er receptpligtige. Samtlige producenter oplyser, at deres produkter er antibakterielt behandlet. Er det tilfældet overtræder de enten lovene eller skriver noget vås. Jeg hælder mere til det sidste, og så kan man med god ret spørge om resten også er noget vås.

1: Tilladte midler i håndkøb virker kun mod svamp som vi kender fra fødevarer.

Tilbage står, at de gennemprøvede metoder - isolering og ventilation, samt tilstrækkelig taghældning er at foretrække.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hvis I er sikker på at loftet ikke senere skal beboes, så synes jeg I skal undersøge hos producenten hvilke krav de har til udluftning. De skriver at god ventilation er forudsætningen for at antidryp funktionen fungere. Så hvis I er sikker på at udluftningen er i orden så kan jeg ikke se at det skulle være et problem at bruge disse plader. De sidder jo overalt og har været kendt i 15-20år.Og Jeres isolering ligger jo på gulvet. og tagrummet er derfor helt frit.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Super. Tusind tak for hjælpen. I må have en dejlig dag!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis