Gør-det-nemt hegn

Efter at have læst utrolig mange kloge kommentarer igennem, tror jeg at jeg er klar til at stille mit første spørgsmål:
Jeg skal have sat et ca. 180 cm hegn op, som skal bære et trådhegn (5x10 masker) for at holde et par katte inde. Jeg havde planlagt at købe nogle 7x7x180 cm multistolper og sætte dem ned i stolpespyd (71x71 mm). Jeg var i Bauhaus i går for at tjekke kvaliteten af de ting jeg havde kigget på, og faldt i snak med en trælast mand, som fortalt mig at jeg var igang med den dårligste løsning. Han forklarede at vandet ikke ville kunne komme ud af stolpespydene, og at stolperne derfor ville rådne alt for hurtigt.
Hans alternativ er at finde nogle 270 cm stolper og grave dem ned til ønsket højde. Kan det passe af stolespyd er en dårlig løsning i forhold til holdbarhed? Ville selvfølgelig gerne spare gravearbejdet, men også gerne have noget der holder lidt. Lasten på hegnet er ikke-eksisterende, det skal mest af alt bare bære sig selv. Det er cirka 60 meter der skal sættes stolper ved.
Efter at have læst utrolig mange kloge kommentarer... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hensan skrev den 28-03-2021 18:54:23

 Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra geografisk men fx her i Jylland kan du normalt bare køre med din trailer til den lokale sandmand. Det koster typisk Ca 3-400 kr at få fyldt 1 m3 på traileren og stort set det samme hvis du kun vil have det halve. 

Sandmanden har så typisk både sand, grus, jord og træflis i forskellige kvaliteter.
Hvis du siger hvilken by du bor i kommer der sikkert en med en adresse på en lokal sandmand i nærheden af dig.

Lyder dejlig praktisk! Jeg bor i Nordsjælland :) Jeg kender desværre ikke til en lokal sandmand (er det forresten ham fra Metallica sangen?).
Jeg prøver at høre i XL-byg senere når jeg skal hente trådhegnet :)

Lokale entreprenører, maskinstationer og vognmænd har da som regel lidt sand/stabilgrus liggende som man kan købe en sjat af - eller hvis der er en industrihavn i nærheden er der ofte osse et firma der sælger hent-selv trailergrus.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis