Gammel rendegraver kan ikke starte/tage gas

Hej

Jeg har en gammel rendegraver, en Case 580F fra start 80'erne med en David Brown motor.

Jeg har på det sidste oplevet at den er begyndt at gå ujævnt og selv holde gassen et kort øjeblik når den kører. Men nu er den begyndt at gå ud af sig selv, og kan ikke starte igen. Jeg har henover vinteren brugt startgas når den skulle i gang, da den ellers har kørt i lang tid på starteren.

Den kan sagtens springe igang med startgas nu, men går ud så snart det er væk. Jeg har dog prøvet at holde den kørende på ren startgas, hvor den lyder lidt underligt. Har et par gange fået liv i den ved at blive ved med startgas og så er motoren lige pludselig selvkørende og jeg kan køre med den lidt, før den går ud igen.

Min mistanke er at den ikke får brændstof, den ryger heller ikke når starteren kører. Jeg har skiftet filtrene for en måneds tid siden og der er fint diesel i bunden af filterkaret. Når jeg løsner den røde bolt så kommer der diesel ud her, så jeg tror det har noget med brændstofpumpen. Det begyndte efter at jeg tror den kørte tør den anden dag, men er ikke sikker på det var derfor. Jeg har forsøgt at løsne en af de gule også, for at se om der kom diesel ud der når jeg kørte med starteren, men det syntes jeg ikke det ser ud til.

Nogen gode forslag? Det er meningen den skal sælges i år, og vil da helst sælge den hvor den kan starte   

Hej Jeg har en gammel rendegraver, en Case 580F... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt du fik gang i “dyret”.
Det er altid en god ide at løsne 1. dyserør (mindst) for at sikre at al luft er kommet ud. Er man i tvivl om hvordan der luftes ud, så vil metoden med at løsne dyserør på et tidspunkt få gang i motoren. Det tager dog noget td.

Søren O
Jeg har altid lige løsnet omløberen ved hver dyse når motoren er i gang. For at være sikker på at al luft er ude af højtrykssystemet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis