Regning fra håndværker

Hej LDS'er

Vi skal lige have et par råd ude fra, fra neutrale folk. Vi sætter jer lige ind i en kort sag, om en håndværker.

Aftalen var, at denne skulle brække vores beton gulv op, ilægge ny isolering, gulvvarme slanger og nyt beton. Håndværkeren var og kigge på boligen inden arbejdet igangsættes, dog efter tilbuddet var fremsendt. (Tilbuddet lå på 88.182inkl. moms. derefter forhandlet lidt ned) 
Ved synet var der i huset en teressedør de skulle ind af, radiatorer og der var snak om et par forskellige ting de skulle hjælpe med, helt konkret at fjerne noget bygge affald fra en mur vi væltede samt en muret læ-mur som de skulle nedbrække og fjerne. (Herefter blev der forslået et bud fra vores side, der hedder 72.250 + 10.000 kontant)

Efter deres besøg snakkede vi telefonisk om de ting der skulle ordnes, og her sendte jeg ham en "ordre aftale" med en opsummering af de ting der skulle laves, og bedte der om et OK, eller et par punkter til ændringer.
- Han vendte aldrig tilbage her på.. 

Da arbejdet så var halvvejs, så dukkede han en lørdag op, og bedte om 14.500,- ekstra for hans arbejde, da der var et par ting som var sket under vejs.
- Jeg stillede mig helt uforstående overfor dette, men jeg mødte ham på 10.000,-
Efterfølgende havde jeg et par spørgsmål til regningen, og der drejede han om på en tallerken, og pludseligt blev tonen hårdere fra hans side. Men arbejdet fortsatte.

Her efter jobbet er slut, gulvet er skævt, og regningen er endt på 106.000,- Altså knapt 18.000 højere end hans første bud.
Han har ilagt poster som "fjernelse af lampe og gardin" "Fjernelse af radiator" "Af og påmontering af teressedør" "understøttelse af mur" "forsigtighed ved skrøbelige vægge" samt et par andre poster.
- Vel og mærkede uden vores accept.

Hvad er jeres tanker? 
Hej LDS'er Vi skal lige have et par råd ude fra... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GSH:

Hans tilbud lød som skrevet lidt længere oppe.. altså 4 korte linjer. 

Min opsummering som han efterfølgende, efter hans besøg fik, er ret udspecificeret

Hele tidslinjen i punkter lyder som flg:

1. Tilbud fra ham gives
  2. Deres besøg i vores egendom
  3. Vores opsummering
  4. Deres arbejde påbegynder
  5. Han kommer forbi en lørdag og siger regningen bliver højere 
  6. Vi diskuterer pr. Mail frem og tilbage. Det ender ud med at alt bliver på regning, jeg beder om alle priser og tilbud på det ‘ekstra’ arbejde han mener der påtages, men som jeg mener er med i min opsummering
  7. Arbejdet færdiggøres
  8. Regningen kommer

Gulvet er +/- 3 mm skævt, med små buler og sten der stikker op rundt omkring 

Wezio:

Det skal forståes sådan, at hans bud lød på 88.182. Den blev forhandlet ned til 84.140.

Herefter sendte vi vores opsummering, efter telefonisk samtale og efter deres besøg, hvor i vi fortalte ham at der skulle fjernes noget bygge affald, lægges noget kloak, laves nogen udspringer samt fjernes en læmur. Her gik han telefonisk med på 72.250 + 10K. Der blev her efter sendt en upsummering af hvad der skulle laves, inden holdt overstående, samt en besked til ham:
“Har du ændringer? :) 
Ellers så giv rigtig gerne lige et OK her på.”

Han vendte aldrig tilbage, men startede pludseligt og uventet arbejdet, 3 dage senere

Wezio: Du glemmer lige at tage højde for værdien af de kr. 10.000 for Håndværkeren!

Håndværkeren slipper for moms og skat, så det er stort set ikke et afslag i pris, men en ulovlig omfordeling af betalingen!

Håndværkeren har ikke haft professionelt styr på sit tilbud og aftale!
 Trådstarter har heller ikke tilstrækkeligt dokumentation på hvad der er aftalt!

Gulvet +/- 3 mm skævt, over hvilken længde, i forhold til hvad?
Havde det været +/- 3 cm, så var det noget andet.
Tvivler stærkt på at et Syn & Skøn vil tage sig af det.
I min optik nærmer det sig "Flueknepperi"
GSH skrev den 27-03-2021 08:27:27

Wezio: Du glemmer lige at tage højde for værdien af de kr. 10.000 for Håndværkeren!

Håndværkeren slipper for moms og skat, så det er stort set ikke et afslag i pris, men en ulovlig omfordeling af betalingen!

Håndværkeren har ikke haft professionelt styr på sit tilbud og aftale!
 Trådstarter har heller ikke tilstrækkeligt dokumentation på hvad der er aftalt!

Gulvet +/- 3 mm skævt, over hvilken længde, i forhold til hvad?
Havde det været +/- 3 cm, så var det noget andet.
Tvivler stærkt på at et Syn & Skøn vil tage sig af det.
I min optik nærmer det sig "Flueknepperi"

Der er ingen tvivl om at forløbet har været uacceptabelt og at man selvfølgelig skal overholde sine aftaler og aflevere arbejdet i en ordentligt kvalitet.

Når jeg regner lidt på moms og skat, så vinder håndværkeren ikke noget på 88.182 kr. kontra 72.250 kr + 10.000 kr kontant. Læg der til så ekstra arbejdet oveni. Håndværkeren er nok på bagkant kommet frem til det samme!

Men jeg undrer mig over, at han kan give et tilbud uden først at besigtige opgaven. I det mindste burde tilbuddet i så fald være et “prisoverslag”, så er det også altid nemmere at forklare kunden ved gennemgangen, hvorfor det endelige fakturerede beløb ville blive højere. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis