Hej LDS'er
Vi skal lige have et par råd ude fra, fra neutrale folk. Vi sætter jer lige ind i en kort sag, om en håndværker.
Aftalen var, at denne skulle brække vores beton gulv op, ilægge ny isolering, gulvvarme slanger og nyt beton. Håndværkeren var og kigge på boligen inden arbejdet igangsættes, dog efter tilbuddet var fremsendt. (Tilbuddet lå på 88.182inkl. moms. derefter forhandlet lidt ned)
Ved synet var der i huset en teressedør de skulle ind af, radiatorer og der var snak om et par forskellige ting de skulle hjælpe med, helt konkret at fjerne noget bygge affald fra en mur vi væltede samt en muret læ-mur som de skulle nedbrække og fjerne. (Herefter blev der forslået et bud fra vores side, der hedder 72.250 + 10.000 kontant)
Efter deres besøg snakkede vi telefonisk om de ting der skulle ordnes, og her sendte jeg ham en "ordre aftale" med en opsummering af de ting der skulle laves, og bedte der om et OK, eller et par punkter til ændringer.
- Han vendte aldrig tilbage her på..
Da arbejdet så var halvvejs, så dukkede han en lørdag op, og bedte om 14.500,- ekstra for hans arbejde, da der var et par ting som var sket under vejs.
- Jeg stillede mig helt uforstående overfor dette, men jeg mødte ham på 10.000,-
Efterfølgende havde jeg et par spørgsmål til regningen, og der drejede han om på en tallerken, og pludseligt blev tonen hårdere fra hans side. Men arbejdet fortsatte.
Her efter jobbet er slut, gulvet er skævt, og regningen er endt på 106.000,- Altså knapt 18.000 højere end hans første bud.
Han har ilagt poster som "fjernelse af lampe og gardin" "Fjernelse af radiator" "Af og påmontering af teressedør" "understøttelse af mur" "forsigtighed ved skrøbelige vægge" samt et par andre poster.
- Vel og mærkede uden vores accept.
Hvad er jeres tanker?