I calls from windows, Eller am in a financiel company.

Der kommer for tiden flere gange daglig sådanne opringninger til mig. Jeg kan ofte se at det er sådan noget da det ikke er +45 som internationalt nummer.
Men i denne tid er det så fra danske numre der ringes fra. Men tydeligvis en indisk accent på det engelske i den anden ende.
Jeg afbryder hurtig og blokerer nummer eller siger vent et øjeblik jeg skal havestartet computer op. Så lægger jeg telefon fra mig og går videre med hvad jeg nu er i gang med.
Men hvorfor kommer det, hvad er årsagen ? Jeg mener ikke at have opgivet mit tlf. nummer selv om jeg surfer ret bredt på nettet.
I dag fik jeg da lidt smil på læben. Øjeblikkelig sagde jeg til hende  at det vindue jeg kiggede ud af ikke havde nogen problemer, det er blot dejlig vejr. I den anden ende  lød det så ret vredt. I hope you`l jump out off that window. Og jeg svarede med det samme no problem only 1 m to the ground.
Det var forfriskende at få hende hidset op. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skrev for nogle år siden, at du var kommet til at reagere på et bitcoin scam. Når dit nummer først er kommet på svindlernes liste, så forsvinder det ikke igen. Lister med telefonnumre bliver handlet mellem svindlerne.
Men ellers kan det f.eks være en uskyldig udseende konkurrence, hvor du har opgivet dit nummer, som er blevet brugt til at "høste" nummeret.
Endelig skal der jo heller ikke meget fantasi til at gætte på 8 cifre, og håbe at der er nogen som tager røret i den anden ende. Når du først har svaret én gang, så ved de jo at nummeret virker, og kan skrive det på deres liste over numre, som virker.

I stedet for at blokere for det enkelte telefonnummer, så overvej at blokere hele serien. På min telefon kan jeg f.eks. skrive "+45781" for at blokerer for alle danske numre som starter med 781. Hvis du ser din opkaldshistorik igennem, vil du sikkert se, at det er ret ens numre, der ringes fra.
Man sætter en computer til at ringe op - et nummer af gangen - til alle mulige kombinationer. Når der er hul igennem overtager "phoneren".
Computeren ved nu at nummeret findes og at det bliver besvaret og herefter kan det sælges videre til andre interesserede.
Hvis du lægger mærke til det, går der ofte et kort øjeblik fra du har svaret, til "phoneren" begynder at tale..

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Det sidste kan jeg nikke genkendende. Og ja jeg har spurgt til bitcoin for nogle år siden.
Mn min hustrus nummer har ikke været involveret. Men trods det får hun alligevel mail om at der er omkring 250.000,00 kr på hendes bitcoin konto.
Der er mails der naturligvis bliver slettet, for det er i den grad for godt til at være sandt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har en konto med bitcoins, som siger, at jeg har næsten en halv million i dansk mønt på kontoen. Jeg har aldrig sat nogen penge ind på nogen konto, så det må være en fejl. Jeg sletter mailen straks. Opkald fra Langbortistan med oplysning om, at der fejl på min computer, svarer jeg spørgsmålet: "Hvilken IP adresse er min computer på, siden I ved at der er fejl på den". Svarene varieres mellem jeg er ikke hjemme før om en time, jeg har ingen computer o.s.v.

fase
Jeg svarer aldrig på opkald fra et nummer jeg ikke kender , og det har virket , man kan slå nummeret op på de gule sider og se hvem der har det , og det er altid hemmeligt (privat) eller ukendt...............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Mht. handel med personlige oplysninger, herunder telefonnummer, emails og adgangskoder, så kan jeg varmt anbefale at følge sikkerheds-nørden Troy Hunt's side og blog: https://haveibeenpwned.com/

Han samler lækager/hacks og lister fra "dark web" i én søgbar database, som gør at man kan tjekke om ens emailadresse, password mv. optræder på nogle af de kendte lister. Det er skræmmende hvor meget data der flyver rundt og er frit tilgængeligt. Og når først emailadressen, telefonnr eller password først er røget ud i det fri én gang, så er der ingen vej tilbage.

På Troy Hunts side kan man også læse detaljer om hvert af de kendte lækager. De største "lister" er med over 700 mio. personer/emailadresser.

PS: Udtrykket "pwned" som bruges på hans site er hacker-slang for "knækket" eller kompromiteret.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis