Afløbsslange

Opdagede ved tilfælde at vores afløbsslange (som er en forlænger, da medfødt slange er for kort) på vores opvasker er revnet i gummiet, der hvor den går på selve afløbet. Hvordan kan det ske efter ca 1,5 år? Og bør den skiftes? Det er lige efter spændebåndet. Nogen bud?

Lmchm
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja alting ældes jo.

Men da det er på den rigtige side af spændebåndet, ville jegnok ikke gøre noget ved det.

Men blot holde øje. hvis revnen vandrer op forbi spændebåndet, så skift slangen.
Hmm delte meninger om hvorvidt man bør skifte/afvente. Jeg må lige i tænkeboksen🙂. Hælder dog nok til at se om det vandrer..

Lmchm
Det kan sagtens være opstået kort efter montering, man kan tydelig se at den er presset lidt for langt ned hvor studs bliver lidt tykkere . Det er ikke noget man sådan går og ser efter. Det vil temmelig sikker ikke give problemer de næste 5-10 år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det giver sjældent et ødelagt køkken. Man opdager det straks når der er fugt ved affaldsposer eller hvad man nu har derinde.
Jeg har set masser af musegnav f.eks. i afløbs slanger og det er sjældent at køkkenskabe er ødelagt af den grund. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tænker også selv at det må sidde tæt i al fald ved spændebåndet. Jeg holder øje med  revnen om den løber. Det glemmer jeg ikke. Men umiddelbar bør “trækket” i revnen jo blive mindre idet studsen indvendigt bliver smallere op mod spændebåndet.  I øvrigt har jeg dryppakke inde i selve skabet så vand vil ret hurtigt blive opdaget ved at det løber ud foran. Der er dog en stor udskæring i bagepladen i skabet men tænker det må være begrænset hvor meget vand der ryger bagved drypbakken i skabet. 

Lmchm
Tror næppe det render forbi spændebåndet. Det er nok sket under montering.
OG skulle det gå galt, så opdager man det rimelig hurtigt som el mand skriver.

Hvis du vil stoppe det oghave ro i sjælen, så få et spændebånd mere, og sæt over revnen. Du kan skrue båndet helt ud, og få det over slangen, uden at afmontere slangen.
Havde faktisk overvejet det med en ekstra spænderem over revnen. Men så kan det være svært at se om revnen løber yderligere. 

Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis