Indkørsel med kørespor

Hej alle

Jeg har en eksisterende indkørsel som har nogle gevaldige kørespor samt at belægning er skredet ud i hæksiden grundet manglende kantsikring.
Jeg vil gerne have rettet op på dette.

Min tanke er at prøvegrave et sted og se om der er nok stabilgrus under hvilket jeg selvfølgelig håber der er.
Såfremt dette er tilfældet så af med alle sten, trække afretningsgrusen af og få efterfyldt stabilgrus hvor der er lunker og vibreret det hele godt. Støbe kantsikring alle steder hvor der er afgrænsning til jord og herefter retablere igen. Vil det være en fornuftig løsning?

Derudover har jeg en udfordring i forhold til fald væk fra hus. På hussiden tilstøder eksisterende indkørsel terrasse belægning så der bliver jeg nødt til at hold niveauet ved retablering af indkørslen. fald skal ud mod hækken. Udfordringen her er at jeg vil havne under eksisterende jordniveau ved hæk hvis jeg skal etablerer fald . Nuværende belægning er ikke etableret med fald umiddelbart. Hvad vil i gøre. Droppe faldet eller?

Et par billeder af eksisterende indkørsel
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er noget du selv laver, lyder det fornuftigt, så koster det jo ikke andet en arbejde, og en begrænset udgift til materialer.
Skal du til at grave hele indkørslen op, og lave det hele fra bunden af, bliver det jo en større omgang.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil tro at ca. 99 % af alle flisebelagte indkørsler ser ud som din efter nogle år. Det skyldes at man ikke har lavet det rigtigt. Resultaterne er derefter. Det er mere omstændigt og dyrere at lave det rigtigt. Desværre vælger mange den billige og dårlige løsning.

https://www.fc-beton.dk/goer-det-selv-indkoersel_629.html

Resultatet afhænger af hvor meget du gider at lave eller betale for det.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Marthor skrev den 25-03-2021 13:33:02

Ja, vil gerne undgå at skulle til at grave det hele op for at starte fra bunden.

Hvad med problematikken omkring fald. Hvad gør jeg her?
Der skal jo gerne være fald, så vandet kan løbe væk fra fliserne...

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg lavede lige en prøvegravning. Nedslående resultat. Der ligger ca 10-15 cm alm grus og herefter jord. Ingen stabilgrus så det er derfor klart at kørespor er så udtalte. Så bliver det helt fra bunden - det bliver nok en lidt for stor mundfuld 
Annonce
Marthor skrev den 25-03-2021 17:38:54

Jeg lavede lige en prøvegravning. Nedslående resultat. Der ligger ca 10-15 cm alm grus og herefter jord. Ingen stabilgrus så det er derfor klart at kørespor er så udtalte. Så bliver det helt fra bunden - det bliver nok en lidt for stor mundfuld 

 Ja det er jo ikke helt godt så..



Vi prøver igen, i morgen --
Det er ikke en uoverkommelig opgave, det tage bare lidt længere tid. Du fjerner belægningen, graver gruset af og bestiller en passende mængde stabil 0 - 32 , stamper/vibrer det, lægger mellem 3 og 5 cm grus til afretning ud, retter af og lægger fliser. Så har du en ny indkørsel. Et fald på et par cm. er OK. Det er godt nok ikke efter anbefalingerne, men det virker. God fornøjelse, måske gør ryggen ondt, men du er stolt over det udførte arbejde     .

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis