Polyfilla eller andet til overgang mellem mdf plader?

Jeg er ved at lave vægpaneler med mdf plader. Hvad bruger jeg til at dække overgang bedst mellem pladerne? Skal vel helst være noget der kan slibes og ikke så let revner. Min erfaring med silikone er ikke så god, man kan ikke slibe det og synes faktisk tit at det revner.
Skal det være en form for spartelmasse, polyfilla eller andet?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vælger du MDF? Det er ikke specielt velegnet materiale. OG det bliver alt andet lige et kompromis mellem at være hårdt nok til at være slibbart og fleksibelt nok til at optage bevægelser - akryl/malerfuge er nok bedste kompromis, 

Mvh Troels
jeg vælger mdf, fordi jeg kun har 3mm 'at gøre godt med' og fordi de er hårde og fordi det er det mange skriver på nettet man skal bruge. Tak for råd :0)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
MDF plejer at være ganske god til vægpaneler fordi det er formstabilt. Hvad ville du bruge istedet Troels?

I forhold til mellemrum er det klart bedste hvis man kan skære pladerne op sådan at der simpelthen sættes fyldningslisterne henover overgangene.

Hvis det ikke er muligt ville jeg bruge akrylspartel, fine filler, snedker spartel (det har mangenavne). Det får en glat overflade ala MDF ved slibning. MDF'en arbejder ikke meget så medmindre du har et underlag der bevæger sig en del (ala ny gipsvæg) ville jeg ikke være bekymret for revner

//Ask

Ask
Hej Ask. Vi har gjort præcis som du har sagt, 90% af mellemrummene vil blive dækket af lister. Det er de sidste 10% der skal fyldes ud- tak for råd- jeg ser på spartelmassen :0)
mvh sofie
Hej Ask. Tror egentlig jeg misforstod spørgsmålet og tænkte alm. Væg - hvor gips var oplagt - og ikke vægpanel.

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også