Regning for ikke udført opgave

Min mor kontaktede i december en VVS-forretning, da både kold og varm vand frøs til. De kom ud med en gasvarmer og kunne ikke løse opgaven ( spm de fleste idag er førerne underkasten i plastic) og nu er der sendt regning - De var der i 5 minutter... Vi finder det noget urimeligt med en regning på 800kr, for en opgave de ej kunne udføre - er det ok?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
VVS firmaet kunne ikke vide, hvad rørene er lavet af ,og den tid der er brugt er mere end 5 minutter fordi der indgår kørsel frem og tilbage fra firmaet, så ja det er rimeligt med en regning.

fase
Nej - det er ikke i orden. Et VVS firma burde vide at i dag bruges plast i stor udstrækning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder rimeligt med den faktura. Der indgår også kørsel i den tid der faktureres, samt at mange firmaer (inklusiv mig selv) har en minimumsgrænse for hvad der faktureres (køretid, brændstof og der skal også bruges tid på at sende en faktura, samt efterfølgende bogføre indbetalingen. Bogholderen skal også have løn  ) At opgaven ikke kunne løses kunne i dette tilfælde ikke vides på forhånd. Nogle gange er det bare sådan. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

En regning for ingenting er bestemt ikke rimeligt. Kunden bestiller og betaler for et stykke arbejde - ikke firmaernes kørsel, benzin og kontorudgifter uden dette oplyses.

Det er firmaerne der fastsætter deres priser ud fra deres omkostninger. Skjulte omkostninger der ikke er oplyst til kunden er i strid med aftaleloven.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Dyre misforståelser kunne undgås hvis både håndværker og kunder var lidt flinkere til at opl. spørge ind til og informere om forholdene. Personligt ville jeg heller ikke køre gratis ud, men til gengæld fatter jeg så ikke at man i det mindste ikke har forsøgt sig med kogende vand nu der er tale om plastikrør. 
Regningen er jo netop ikke for ingen ting! Den dækker udgifter til kørsel, VVS-mandens tid, samt efterfølgende fremsendelse af faktura, m.v. Der er masser af udgifter til faste omkostninger (løn, pension, ferie, kurser, forsikringer, ATP, AUB, AES, Barsel.dk, certificeringer, bil, værktøj, telefon, evt. udgifter til kontor/værksted, bogholder og revisor (hvis revisionspligt). Alt sammen er der kun dig som kunde til at betale  
Jeg er selv selvstændig, så jeg kan skrive under på alt ovenstående! Og 800 kroner inklusiv moms = 640 kroner ekskl. moms, som er beløbet virksomheden får til at dække førnævnte omkostninger. Det lyder ikke helt skævt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du tager fejl Weizo. Det er stadig kunden uvedkommende hvilke driftsomkostninger et firma har. Kunden kontakter firmaet angående et konkret problem, og skal stadig oplyses om omkostningerne ved at få en fagmand til at udfører et job inden det aftales.

Er omfanget uklart skal firmaet give et overslag selv om kunden ikke spørger specifikt til dette. Dette sikrer begge parter ved en mundtlig aftale som jeg fornemmer er tilfældet her.

Det står klart og tydeligt i aftaleloven, og ethvert seriøst firma vil oplyse kunden om dette, fordi tvivl senere altid skal tolkes til forbrugerens fordel.

Det skulle nødig komme til inkasso, men er det tilfældet, står trådstarters mor juridisk meget stærkt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvorfor er det at nogen få mennesker vil have alting gratis, men samtidig have den højeste løn på deres job   
Hvis man ikke har en klyt forstand på problemet og der ringes efter en fagmand, og måske måske ikke oplyser om problemets omfang ja så kommer der squ en regning. Og igen. Der skal køres ud til opgaven og dette tager tid. Ja det er ikke engang dyre lære penge men ganske normal takst. Forstår vitterlig ikke de folk der bare tror at fagfolk er til for dem og ikke skal have betaling for et stykke udført arbejde.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Du kører ud af en tangent MLU. Trådstarters mor kontaktede en vvs'er fordi fordi hun havde et problem. Der er ikke antydning af hun ønskede gratis service.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis