inspektionskamera

Hej er der nogen som har erfaring med nogen af de billige inspektionskameraer? Dvs. under 1.000 kr. Der er jo utallige, næsten ens udgaver, fra Kina. Måske nogen af dem faktisk er brugbare? Jeg skal bruge en til at inspicere dele af min kloak, skal ikke så langt ind i den, så 4-5 meter er rigeligt (Ved det bliver svært, må styre den med et kloakbånd) . Det vigtige er at den kan lyse op og give en nogenlunde billede.

Jeg er bange for at købe noget skrammel, som ikke kan bruges til noget som helst. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De billige USB skal du holde dig fra, de er ikke til at styre, ingen fokus og er der det mindste vand i nærheden, så kan du intet se :) Tror desværre ikke du kommer uden om at bruge et par tusinde, hvis du vil have noget man kan se ordentligt i.

Prøv evt. Delpin eller anden udlejning, mener også de har den slags og sikkert billigere end at købe selv, hvis det kun er til én gang

Jeg havde et kamera i mine rør sidste uge, hvor jeg brugte et gopro og en lommelygte, på et rør (hvis du tilfældigvis ligger inde med sådan noget eller kan låne) Det virkede rigtig godt og gav nogle klare billeder. Det kan dog ikke komme rundt om skarpe sving hvis du skal det.


 

Jeg købte den her billige tingest (findes i et utal af varianter/kopier): https://www.amazon.de/gp/product/B07YDTG464/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Det kostede 150 kr. og forbinder med mobilen. Den er smart nok, men det er lidt bøvlet med mobil-forbindelse (via wifi) og det er en lidt ringe app der skal bruges. Men til småting er den fin. Det er dog meget svært at styre den, når man kommer ud i længden. Den er 5 meter lang, men allerede efter 1-2 meter er det svært at orientere sig og styre retningen. Men det kræver måske bare træning.

Til kloak-inspektion tror jeg dog, at det er nødvendigt at købe noget bedre.

Mvh. AllanE
Jeg ville prøve med en 1/2 liter colaflaske skåret op med kamera i gevind toppen og den mindste Led lygte på siden, det hele viklet ind i gaffatape. Så er kameraet centreret og der er godt lys. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis