Skruekvalitet forskel på billig og dyr skrue? - Harald Nyborg mitsutomo

Jeg skal til at sætte en bordplade fast med nogle vinkelbeslag indendørs., hvorfor jeg har kigget på beslagskruer. Her fandt jeg ud af, at Harald Nyborg har den størrelse, som jeg gerne vil have, til 50 kr for 250 stk af mærket mitsutomo - link. Alle andre lignende koster 170 kr+, f.eks. Paslode,  så jeg er lidt mistænkelig..

Mit spørgsmål er ovenstående og mere generelt: Kan man godt købe skruer og lignende til billige penge, eller skal man være bekymrer for deres styrke? Hvornår skal man være opmærksom på forskelle mellem billige og dyre? Jeg forestiller mig, at der er stor forskel på udendørsskruer og skruer til specialopgaver.


trc
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til bordplade er de rigeligt stærke.

 

Jeg kender ikke de beslagskruer de nævner men jeg har købt spunskruer fra NKT i Harald Nyborg og de er fuldt ud lige så gode som den jeg køber i Bygma, men de koster kun 1/3.
Som jens skriver, så er det som regel overfladebehandlingen der er sparet på.
Til inderdørs brug er der ingen mærkbar styrke forskel. Træet giver sig længe før skruen.
De billige skruer fra østen/kina er af en ringere kvalitet. idet de knækker nemmere end NKTs skruer. Kærven passer også dårligere til bitsene.

fase
Annonce
... og så skal man også lige huske at alle byggematerialer i Danmark er væsentlig højere end i vore nabolande. Det gælder også mærkevarer.

Kinøjservarer vil jeg gå meget langt for at undgå. Det er over en kam udført af noget billigt natpotteblik.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har haft en kasse af nogle billige skruer fra HN og oplevede en del gange at hovedet simpelthen knækkede af lige som den kom i bund.
Da jeg havde kæmpet lidt med det problem, røg resten til skrot. Det var dog tyndere gulkromatiseret skruer i sådan en multikasse med flere størrelser.

Bare kald mig BBB 
Jeg har også, for år tilbage, haft et sæt med blandede skruer, fra Scandinavian Tools, jeg havde fået foræret..
Det var samme forfærdelige oplevelse som BBB nævner.. og de endte samme sted🙂

Til det nævnte projekt, ville Jeg godt turde prøve med skruerne fra Harald Nyborg, men generelt er jeg også tilhænger af at bruge noget ordentligt, man ærgrer så meget, når man står med en knækket skrue, og skal til at få bakset stumpen ud, eller kærven går helt i smadder..😅


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Min erfaring fortæller mig kun at bruge kvalitets skruer.
Enig med Rantzau. Drop kinesiske natpotteblik skruer

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis